torsdag 8 maj 2008

Pigg som en lärka!!

Vaknade idag o var så rastlös och pigg!! Så härligt. Fast jag vaknat 100gånger i natt med mitt öra:(
Lite bättre idag:)

Skickade Milli till skolan och sen mös Tindra o jag på soffan en stund.

Patric kom hit vid 12,00 o snackade med darlingen. Då passade jag o Tindra på o duka fram fika.
Sen satt jag mest vid datorn. Skulle plugga men när jag väl tog fram det så kände jag "Nej fan. Inte idag igen!! Detta är inte skoj och jag vill hitta på något"

Kom inte på något så jag satt bara och spelade=) Visst är det med roligt!!
Flickorna var ute på gården och lekte med Emma och Alexandra. Youssef satt ute med hundarna ett bra tag. Så jag hoppade in i duschen och gick ut till dom. Patric och Youssef åkte in till Flen men Ronja och Nemo.

Jag satt ute med alla flickorna och lekte. Hoppade hopprep och så=) Var nere i källaren och letade efter sandaler till Tindra. Hittade 7par....men bara 1par som passade. Bättre det än inget=)
Efter en stund kom Elin hit. Satte oss ute på gården och efter en liten stund kom våra männ=)
rökte och snackade en stund. Sen in o laga mat!

Efter maten började jag fixa o trixa lite här hemma. Bäddade rent flickornas sängar och sorterade ut gosedjur. Dom fick behålla 10st var. Så 2sopsäckar åkte ut i extra rummet så länge. Sen satte jag in mitt skrivbord här bredvid datorn. Så man kan sitta bra o plugga=) Mina älskade fiskar åkte ner där med. Så man kan kolla på dom när man tänker=)

Vet inte hur länge jag satt och kollade på dom innan idag=) Jag är knäpp jag vet. Men det är sååå rogivande!!
Nu ska jag in på deras rum och fortsätta. Funderar på om vi bara ska mublera om eller byta rum!? Som det är nu kommer man knappt ut på ballkongen:( Men det bästa hade varit om vi hade haft det rummet. Eller?? Kanske inte för det andra är sååå mycket mindre.

Morgondagen: Elin frågade om vi skulle gå en runda. Japp om det är väder som idag så=) Linne o kjol hela dagen...35grader!!
Fortsätta inne på deras rum. Sen är det klädkammaren och trappens tur=) Måste nu...panik!! Bott här 1år och har inte kollat genom alla lådor :S Visst inget jag saknat och inget vi lär behöva då. Men då kan man kasta det!! När han INTE är hemma. Annars går han bakom och plockar upp allt :(

2 kommentarer:

Elinmj sa...

Åh, kommer allt ihåg när man var lite mindre. Då fanns det alltid tusentals par Sandaler att hitta undangömda åt en i källaren osv, men oftast bara ett par som passar. Ni borde ha det rummet egentligen med tanke på balkongen där så inte Milli kan springa ut o tjuvröka när hon blir äldre, haha. ( men det är nog ingen fara. ) Dock, det blir ju så satans varmt på den balkongen, förstår inte. Men idag får vi allt gå en runda, det är ju grymt varmt! Klev nyss upp ur sängen, kollar på termometern, shit! Sommaren är på väg - jag känner det :)

Kram!

yvonne sa...

undrar bara en sak:är det fiskarna som du ska möblera om till? eller.
om det nu e det ,så för gisse namn byta inte rum med dom.
Mamma