måndag 5 maj 2008

Koskit!!//1år!!

Ja, jag kan ju säga att det både luktar koskit och mitt liv är skit nu. Känner så precis nu iaf=(

Men vi kan ta det från början Skickade iväg Milli till skolan och sen mös jag o Tindra på soffan ett tag innan vi väckte darling. Åt en god frukost och sen åkte han till Flen och uträttade en del saker. När Milli kom hem från skolan gick sessorna ut och lekte i solen. Själv tänkte jag sätta mig med lite skolarbete.

Kollade min mejl först som vanligt. Kanske fått något av läraren?! Jooo visst hade jag det
-Hej Carolin. jag läste igenom din uppg 3och 5 för längesen och detta måste du kompletera!!

Åhhh vad arg och ledsen jag blev. Hon har haft 2månader på sig. Varför komma nu när skolan snart slutar?? Och jag redan har så mycket att göra. Hon skrev själv att hon läste igenom det för längesedan!!! Varför då vänta med att skicka tillbaka det?!?!

Och ena uppgiften handlade om en muslim. Slutskedet och när han dött. Där skrev hon kommentarer till mig som jag skulle ha med. Hrmm när vi ringde svärfar så sa han att det inte alls var så utan så....Vem vet bäst?!

Idag har vi bott här i ett år!! Fattar inte hur snabbt tiden går. Ett år. Shit!!

Kan säga att jag pluggade inte innan idag utan la mig på soffan och väntade på darling kom hem. Lagade mat tillsammans och det blev: Kyckling, potatis morötter och lök i ugnen, brysselkål och potatissallad (som blev över igår)

När sessorna la sig så bestämde jag mig för att ta tjuren vid hornen och sätta mig med skolarbetet. Och sagt och gjort.klar med det skitet precis och skickade in det igen. Ja inte allt, utan en uppgíft!

Nu ska jag o darling baka=) Japp vi är knäppa jag vet. Baka mitt i natten=) Men han tycker jag måste muntras upp lite och jag har velat baka i flera dagar nu...Så kanelbullar blir det nu!!!

Klockan är nu 22:30

2 kommentarer:

yvonne sa...

Fasen oxå nu missade man dom.Jädrans Chika hon ska va med och skriva hela tiden.Jag är så stolt över dig att du tog tag i dina uppgifter istället för att skita i det.Där blev du några cm. längre.Tar man en sak i taget så går det bra.Jag håller med dig på det att hon hade kunnat skicka det för länge sedan,se det som en utmaning och visa dom att du reder ut det.
Vad e det som gör ont,solbrännan,eller du brände dig på ugnen?

Kram från en skåning.

Elinmj sa...

Måste säga det att du har en hemsk lärare. Jag skulle aldrig låta henne behandla mig på det där sättet. Vad är det för jävla stil egentligen? Usch, blir riktigt sne och trött på såna människor. Ja, vi klarar oss bra utan "översittare". Kämpa på nu Carolin, det är snart över och då kommer det kännas bra. Sätt din lärare på plats, hon måste lära sig lite vett!

Kram vännen!