torsdag 1 maj 2008

Mästare?!

Idag åkte bejbi o Tindra till Flen med 9,30 bussen. Milli och jag tog de lungt. Pluggade och så...Skulle cyklat till blomsteraffären hade vi planerat men så blev inte fallet:(

Vi tog bussen in till Flen 12,47 och gick till min skola direkt. Hade praktiska övningar idag=) Hade olika stationer. Fick ta blodtryck, blodprov, insulin, sätta badage, kateter m.m
Milli försökte med ta blodprov och lyckades direkt=) Inte många som klarade de första gången. Jag gjorde!!! =) Dom stack för långt eller för lite så de kom inget "blod"

Åkte med Lotta hem och efter ett tag tog vi hundarna och gick o mötte T o Y vid bussen. Hem o lagade mat och sen satte jag mig här. Snackat med min sis!! =)

Flickorna e inne på rummet och bygger en koja som dom ska sova i=) så söta min trollungar!!

Imrogon får vi se vad som händer. Allt e ju typ stängt så....:(
Nu ska jag sätta mig i soffan o ta de lungt iaf!

2 kommentarer:

yvonne sa...

Hej Milli!
Var det kul att vara med mamma på hennes skola i går.Jag tror att du blir en bra sjuksköterska.Om du är syster när jag blir stor så vill jag att du tar hand om mig.Va ni på Majbålet i går? Vi va och blev blåsta, inte nog med det, det var kallt som attan oxå.Chika rullade ihopa sig på gräset så kallt va det.Det har regnat i natt.Nu har magnolian blommat vad den ska detta året, du vet den busken som står utanför vårt köksfönster den ser lite ledsen ut nu men den har oxå blommat i två veckor så jag får väl vara nöjd.
Kramar från Mormor

yvonne sa...

Hej Tindra!
Du far som en trasa mellan Vadsbro och Flen,tycker du att det är kul att åka buss?Vad gör du på dagis om dagarna pysslar du mycket där?
Har ni oxå blommor som blommar nu? Skogen är väl extra grön nu. sen undrar jag om du har sett skogsmulle ännu? är det fortfarande varmt hoss er, här är det vått ute idag men det torkar väl upp under dagen tror jag.Nu fick jag en mycket blöt puss av chikita hon skulle bara hälsa till er.
Nu ska vi snart äta så jag får väl hjälpa till med frukosten.Fixar du frukost till er ibland,Det gör du säkert för jag vet att du är en redig tös eller hur
Kram från dinn snälla Mormor