fredag 6 juni 2008

min lilla sessa =(

Idag efter frukosten smörjde jag flickorna och sen gick dom ut. Tindra kom ganska snabbt in igen och hennes öga var sååå svullet. Ser knappt något på det ju=(
Ringde sjukvådsupplysningen direkt och dom sa att det var en alergisk chock. Hon tåler inte myggbett:( Hon har fått några stycken nu dom senaste dagarna och dom blir 5cm i diametern :S

Igår fick hon en hel del så det var det som hade utlöst detta sa dom. Jag skulle bara ge henne Tavegyl mot klådan, vilket jag hade hemma! Och sen på måndag ska jag ringa läkaren och få alergimedicin utskrivet till henne. Dom receptfria på apoteket är från 6år så det vågar man inte.

Ska även be om ett nytt pricktest för det andra tog vi när hon var 1år och då visade det lite på pollen, hö, halm m.m Och det kan ju ha blivit mer nu. Det et man aldrig. Så längesen och vi bor i skogen så det är lika bra att kolla upp det.
Ögat har inget med det o göra men bäst o va på säkra sidan. Hade det varit det så hade ögat kliat och runnit.

Inga kommentarer: