fredag 23 maj 2008

Sommarlov =)

Igår åkte jag, Tindra och Bejbi till Bettna och gick till Millis skola. Där var vi med på en lektion och sen hade vi samtal med fröken. Hon är super duktig i skolan vår tös=) Alltid lika roligt och se hur bra det går för henne.
Efter skolan gick vi till affären och varmt var det!! Flickorna köpte glass och så köpte vi kaka och läsk. satte oss och hade picknick i det gröna!! Helt underbart!!
Åkte hem och gjorde lite mat. Korvstroganoff. Precis när vi skulle äta så kom Patric, så han fick med lite.
Bejbi somnade på soffan efter Patric hade gått och jag bakade 8bröd. Fick hjälp av flickorna!! Så duktiga så=)

Idag fick jag sova=) Älsklingen gick upp och skickade iväg Miranda till skolan och sen åkte han och lämnade Tindra på dagis innan han själv åkte till Katrineholm, till sin skola.
Gick upp 8,30 och hoppade in i duschen direkt. Tog bussen till skolan 9,30. Avslutning=)
7olika kakor, godis, kaffe, te och massa annat. Vissa hade barn och respektive med sig. vissa tog examen och vissa fick tillbaka saker. Jag var en av det sistnämda. Hela medicinskgrundkurs låg i mitt fack. Jag klarade det!! Och omvårdnad likaså=) Underbart!!

Efter skolan satte jag och Therese oss på fiket där uppe. Sol ju!! Hon satt och spanade och jag drack cola. Handlade och sen hem till Milli.
Ringde till min brors faster och pratade med henne ang hundarna i sommar!! Det var "pappa" som svarade=) Pratade lite. Skönt och få höra att allt var bra med han!!
Eller ja, jo, bra och bra!? Blir väl det iaf!!

Nu lagar jag mat. Det blir kycklingkassler (smakar exakt som vanlig), bandspagetti och Keldas färdiga ostsås. In i ugnen, vänta, ät!!
Deras ostsås kan man döda för!! Så jäkla god och ha i potatisgratäng med!
Väntar på min underbara man och dotter ska komma hem. Allt känns så underbart idag. Kan det vara för att det är sol, varmt och sommarlov??

Vad ska man nu göra i 12½vecka då?? Lata sig, suga sol, njuta, resa, och det viktigaste. Umgås med flickorna. Ge dom all min vakna tid. Kanske sovande med ibland=) Så mysigt och ha dom i sin säng IBLAND=)

Nä, nu är pastan klar. Ska kasta in den i ugnen. Ikväll blir det mys med familjen!! Se Beckfilmen kanske som köptes igår?!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad kul att det går så bra i skolan för dig.. Och en sak till vil jag säga. Jag har dig lite som en "förebild" du är en otroligt bra mamma som lägger så mycket tid och kärlek på dina barn och jag kommer göra likaså med vår lilla gosse.. / ellenore