skulle bara se om ni saknade oss hehe
alla har det bra iaf. fikar pa cafe, ater pa restaurang. bara njuter till maxFlickorna ar nog dom som trivs bast. klarar formedla sig bra och leker med lillkusinen hela dagarna. han ar 10ar sa det ar perfekt
las i resdagboken.star mer dar. ska ga och dricka en banandricka nu pa andra cafeet. alskar dom
lördag 28 juni 2008
söndag 22 juni 2008
Inte många timmar kvar :D Grattis Carro=)=)=)


Nu sitter jag äntligen ner. Precis ätit frukost, lunch och middag. Allt i ett. Inte bra jag vet men har inte haft tid och inte vatt hungrig på hela dagen. Haft annat och göra.
Resväskan är full och ska snart knäppas. Bara tandkrämen, borsten och kammen som ska ner imorgon. Klockan ringer klockan 6.00 och bussen går 7.22.
Kommer inte kunna somna ikväll för jag är så rädd att förova mig :S
Patric har varit här ett bra tag nu i kväll. Pratat lite och hållt mig sällskap=) Skönt och ha någon och prata med så man inte blir nervös=) Rolle körde mig, Gniztra och Patric till han precis. Skulle ha med all mat och så ju. Tusen tack!!!
Nu ska jag sätta mig i soffan och titta lite på tv och försöka komma på om jag glömt något. Viktigast är pass, biljetterna och minutenkortet. Allt annat går att få tag på där nere med :D
Så skönt, har nästan helt glömt bort att jag fyller år i morgon=) 25år. Usch!! Vilken ångest jag haft innan. Usch!! Men ändå skönt att få fira sin födelsedag borta!! I madrid närmare bestämmt=)
Ni kan inte ringa på mitt vanliga nummer. Bara skicka sms men jag kan inte svara :S Men om det är något VIKTIGT så ring på 0732229586
Det är mitt extra nummer. Det samma gäller om ni ska ha tag på Youssef!!
Ni kan följa vår resa på http://www.resdagboken.se/ Resenärer>alias carolinyoussef
lördag 21 juni 2008
Midsommar
Igår var det midsommar som sagt=) 
Vi vaknade i lagom tid och efter frukosten så packade Ann-Marie och Rolle ihop sig och körde vidare. Vi gick runt i våra myskläder till eftermiddagen och bara slöade. Läste tidningar och tog det lungt. Sen hoppade Camilla in i duschen och efter var det min tur.
Gick en sväng i lilla Vadsbro och tittade. Mest för att bara komma ut lite. När vi kom tillbaka började vi med maten. Älskar midsommarmat, julmat och påskmat. Hehe samma alltid men gud vad gott det är.

Åt got, drack gott och tog det lungt. Efter jordgubbarna tittade vi på en film och åt chips med dipa=)
Idag när vi vaknade gjorde vi vid oss och körde en sväng till Katrineholm. Sen hem och tog ett bloss. Nu körde Camilla precis:( Så tyst och lungt här är. Min darling är inte hemma ju och flickorna e ute och leker.
Först haft huset fullt med folk och sen nu sitter man här helt ensam. Tror nog jag står ut till på måndagmorgon
!?

Vi vaknade i lagom tid och efter frukosten så packade Ann-Marie och Rolle ihop sig och körde vidare. Vi gick runt i våra myskläder till eftermiddagen och bara slöade. Läste tidningar och tog det lungt. Sen hoppade Camilla in i duschen och efter var det min tur.
Gick en sväng i lilla Vadsbro och tittade. Mest för att bara komma ut lite. När vi kom tillbaka började vi med maten. Älskar midsommarmat, julmat och påskmat. Hehe samma alltid men gud vad gott det är.
Åt got, drack gott och tog det lungt. Efter jordgubbarna tittade vi på en film och åt chips med dipa=)
Idag när vi vaknade gjorde vi vid oss och körde en sväng till Katrineholm. Sen hem och tog ett bloss. Nu körde Camilla precis:( Så tyst och lungt här är. Min darling är inte hemma ju och flickorna e ute och leker.
Först haft huset fullt med folk och sen nu sitter man här helt ensam. Tror nog jag står ut till på måndagmorgon
torsdag 19 juni 2008
Mardröm!!
Igår vid 19,30 kom min syster, Camilla upp. Vi tog de lungt och kollade på fotbollen. Sverige, vad fan höll ni på med??? Asså dom kämpade ju inte ens.
Satt i soffan och pratade och hade härligt alla. Camilla somnade efter ett tag och Ann-Marie och jag satt kvar en stund.
Fick hålla hundarna delade hela dagen. Fy vad jobbigt! Dom är på varandra hela tiden och det är inte så bra.
Nemo sov inne hos mig och Milla och Gniztra hos A-M men dom ylade, gnällde, pep och kraffsade på dörren hela natten. Så mycket sömn blev det inte.
Trötta som vi var så gick vi upp 7,30 :S Rolle kom hit på förmiddagen och då fikade vi. Sen gjorde alla sig klara så åkte vi in till Flen.
Handlade mat till i dag och i morgon. JORDGUBBAR=) En sväng på systemet:) Apoteket m.m så allt är klart nu till resan. Köpt och så...
Gick även in på banken och fick en ny dosa till internet. Fick ju panik när jag skulle betala Youssefs resa och såg att den var sönder!!!! Fuck!!! Någon hade tryckt på displayn så man såg inga siffror. Jaja tio i tre var jag där. NICE!!!
Nu står sessorna i duschen och dom ska komma upp. Hrmm försöka få upp dom iaf.
Väntar nu på att P ska ringa. Han ska ta Nemo idag=) Annars dödar vi han..inte en natt till så...usch!!
Satt i soffan och pratade och hade härligt alla. Camilla somnade efter ett tag och Ann-Marie och jag satt kvar en stund.
Fick hålla hundarna delade hela dagen. Fy vad jobbigt! Dom är på varandra hela tiden och det är inte så bra.
Nemo sov inne hos mig och Milla och Gniztra hos A-M men dom ylade, gnällde, pep och kraffsade på dörren hela natten. Så mycket sömn blev det inte.
Trötta som vi var så gick vi upp 7,30 :S Rolle kom hit på förmiddagen och då fikade vi. Sen gjorde alla sig klara så åkte vi in till Flen.
Handlade mat till i dag och i morgon. JORDGUBBAR=) En sväng på systemet:) Apoteket m.m så allt är klart nu till resan. Köpt och så...
Gick även in på banken och fick en ny dosa till internet. Fick ju panik när jag skulle betala Youssefs resa och såg att den var sönder!!!! Fuck!!! Någon hade tryckt på displayn så man såg inga siffror. Jaja tio i tre var jag där. NICE!!!
Nu står sessorna i duschen och dom ska komma upp. Hrmm försöka få upp dom iaf.
Väntar nu på att P ska ringa. Han ska ta Nemo idag=) Annars dödar vi han..inte en natt till så...usch!!
onsdag 18 juni 2008
Ensamt!!
Ja igår så åkte jag, Tindra och Youssef in till Flen med tre bussen. Gick till apoteket och handlade och sen lämnade vi Youssef vid tåget :( Under tiden var Ann-Marie och Milli hemma och tog hand om tvätten.
Gick ner om grannen när jag kom hem och lämnade vår nyckel. Ska vattna blommor, ta in tvätt och mata fiskar=)
Patric kom förbi en snabbis och hämtade det jag hade handlat till honom.
Flickorna kom i säng i lagom tid. Nja eller jo för att vara lov så var det de. Vi satte oss och pratade lite i soffan. Sen satte jag mig och skulle plugga med så blev inte fallet. Ångest!! Så svårt med nya kurser för man vet inte riktigt var man ska börja. Kommer man bara igång så flyter allt på sen.
Idag har vi städat och fortsatt tvätta:( Mycket tvätt. Allt måste bli klart nu till resan ju. Fattar inte att det snart är måndag. Nja jo det gör jag väl. Känner en inre stress och när jag blir stressad vad gör jag då?? Springer runt gör jag inte iaf. Sätter mig och tar det lungt in i det sista!! Usch. Ska börja packa kläderna nu efterhand jag viker dom. Så ser jag vad vi ska ha med oss.
Kläderna vi beställt har inte kommit än ju:( Inget som vi inte klarar oss utan. Kepsar till flickorna, kjol till mig, linne till bejbi. Går och köpa där nere med ju
Lite senare ska vi åka in till Flen en sväng....
Gick ner om grannen när jag kom hem och lämnade vår nyckel. Ska vattna blommor, ta in tvätt och mata fiskar=)
Patric kom förbi en snabbis och hämtade det jag hade handlat till honom.
Flickorna kom i säng i lagom tid. Nja eller jo för att vara lov så var det de. Vi satte oss och pratade lite i soffan. Sen satte jag mig och skulle plugga med så blev inte fallet. Ångest!! Så svårt med nya kurser för man vet inte riktigt var man ska börja. Kommer man bara igång så flyter allt på sen.
Idag har vi städat och fortsatt tvätta:( Mycket tvätt. Allt måste bli klart nu till resan ju. Fattar inte att det snart är måndag. Nja jo det gör jag väl. Känner en inre stress och när jag blir stressad vad gör jag då?? Springer runt gör jag inte iaf. Sätter mig och tar det lungt in i det sista!! Usch. Ska börja packa kläderna nu efterhand jag viker dom. Så ser jag vad vi ska ha med oss.
Kläderna vi beställt har inte kommit än ju:( Inget som vi inte klarar oss utan. Kepsar till flickorna, kjol till mig, linne till bejbi. Går och köpa där nere med ju
Lite senare ska vi åka in till Flen en sväng....
måndag 16 juni 2008
Regn regn och åter regn
Inatt kom Ann-marie upp. Blev lite senare än planerat men hon kom fram iaf=)
Idag vacknade jag vid nio men hörde att ingen annan var uppe så jag låg kvar till tio. Fast även då låg alla och sov=) Efter ett tag kom flickorna upp. Vi tog det lungt och åt frukost, sen gick vi en sväng i vår lilla by=)
När vi kom tillbaka igen så gjorde vi scones och fikade på med te till. Spelade även spel!
Vid fem åkte vi in till flen och handlade lite till maten i morgon och till att baka bröd. Så när vi kom hem igen så satte Ann-marie igång med brödet och jag med maten.
Nu är vi mätta och belåtna och jag ska kasta in brödet i ugnen. Flickorna ligger i vår säng och tittar på film. Nä brödet kallar!!
Idag vacknade jag vid nio men hörde att ingen annan var uppe så jag låg kvar till tio. Fast även då låg alla och sov=) Efter ett tag kom flickorna upp. Vi tog det lungt och åt frukost, sen gick vi en sväng i vår lilla by=)
När vi kom tillbaka igen så gjorde vi scones och fikade på med te till. Spelade även spel!
Vid fem åkte vi in till flen och handlade lite till maten i morgon och till att baka bröd. Så när vi kom hem igen så satte Ann-marie igång med brödet och jag med maten.
Nu är vi mätta och belåtna och jag ska kasta in brödet i ugnen. Flickorna ligger i vår säng och tittar på film. Nä brödet kallar!!
filosofi och psykologi
Sitter nu och pluggar. Pluggade lite på etiken innan, men vet inte var jag ska börja :-S Så nu gick jag över till Människan socialt och kulturellt. Jag hatar filosofi och psykologi. Eller inte igentligen för jag tycker det är intressant men just nu...nej tack!! Men lika bra att få lite gjort för sen i veckan händer det nog inte så mycket på den sidan. Inte om jag känner mig själv rätt. Här kommer vara fullt med folk ju så=)
Idag när jag vaknade började jag städa och vika tvätt. 13.30 tyckte jag inte youssef skulle sova längre så jag drog upp han. Fortsatte städa. Han bara storarummet igår ju:-(
Efter en stund ringde Patric och frågade om han fick komma över, så det gjorde han. Han tog även med flintastek:-) Medan han var på väg hit så gjorde jag scones som vi fikade på när han kom.
Sen städade vi lite till innan pojkarna satte igång grillen och tog hand om maten. Undertiden gjorde jag det sista här hemma. Skönt nu när det är klart. Fast Gniztra blöder lite fortfarande så torka golven blir det ofta nu!!
Nu kommer Ann-Marie om ca 30min. Innan dess ska jag ha gjort klart upp 2a. Lycka till säger jag bara:-) hehe...försöka iaf!! Får fortsätta nu. Mitt te blir kallt med!!
Idag när jag vaknade började jag städa och vika tvätt. 13.30 tyckte jag inte youssef skulle sova längre så jag drog upp han. Fortsatte städa. Han bara storarummet igår ju:-(
Efter en stund ringde Patric och frågade om han fick komma över, så det gjorde han. Han tog även med flintastek:-) Medan han var på väg hit så gjorde jag scones som vi fikade på när han kom.
Sen städade vi lite till innan pojkarna satte igång grillen och tog hand om maten. Undertiden gjorde jag det sista här hemma. Skönt nu när det är klart. Fast Gniztra blöder lite fortfarande så torka golven blir det ofta nu!!
Nu kommer Ann-Marie om ca 30min. Innan dess ska jag ha gjort klart upp 2a. Lycka till säger jag bara:-) hehe...försöka iaf!! Får fortsätta nu. Mitt te blir kallt med!!
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)