torsdag 10 april 2008

Ottilia!!

Idag hade lillsessan namnsdag=) kom på det nu ikväll så jag får väl gratta henne i morgon!!
Idag har inte hänt allt för mycket. Tvättat och plockat undan lite här hemma.

När Milli kom hem så spelade Tindra, jag och milli spel. sen stack Milli o lekte med en kompis. Tindra har mått lite bättre idag men inte frisk. Äter bara nyponsoppa. Är hon uppe mår hon illa:(

Mamma: Nä han hämtade Tindra på väg från jobb och hade henne. Eva hade Milli. Eva är grannen nere i byn. På väg till bussen!!
Klart jag går på något=) Mina fötter!! Vad går du på??
Samma skitväder idag. Fast ingen snö, bara regn!! Och kallt är det!!

Nä, nu ska jag sova!!

onsdag 9 april 2008

Idag :(

Hade ställt klockan på 8.30. Skulle lämna tindra på dagis. Men när vi vaknade var hon röd om kinderna och hade feber:( Hon som älskar att vara på dagis sa själv -jag mår inte bra och kan inte gå på dagis i dag!! Min lilla skruttunge!!

Hon la sig på soffan och där log hon hela förmiddagen. Rörde inte en fena. Fick "mata" henne med vatten!! Kom på att jag var tvungen att åka till Flen och handla. Typiskt!! Hade kunnat ta det vilken annan dag som hellst vanligtvis, men inte idag!!

Fick panik och visste inte hur jag skulle lösa detta! Så pratade jag med Elin på datorn. Så sa hon -men fråga Patrik då. (Elin skulle med till Flen)
Sagt och gjort så ringde vi han och frågade. Jo klart han kunde det om bara Tindra ville vara där så. Klart!! =) Han hämtade henne på väg från jobb vid tolv och Mona och jag tog bussen 12,47. Hon skulle hämta sin medicin så hon var med tvungen och åka!!

Eva var supergo och tog Milli en stund. Handlade och gjorde våra ärende!! Åt på kinarestaurangen!! Vårrullarna är mina favoriter, men åt även skaldjurswook!! mussler i skal och så..Gott!! Jo visst. Ända till jag såg den lilla söta bläckfisken!! ca 3cm lång. Huvud och allt var kvar!! Fan vad söt den var:( Jag synade den noga. Alla tentaklar och huvudet...Sen stoppade jag den i munnen ändå=) Haha vet ju att det är gott. men gud så söt den var!! En riktigt liten bebis ju!!
När vi hoppade av här så kom jag på att jag glömde köpa alvedon till Tindra!! Tur fick jag låna några av Eva =) Kände även då några droppar på mig:( Hämtade Milli och gick hem.

Elin kom efter en stund med Tindra och då snöade det asmycket!!Hon stannade på kaffe=) Youssef var ändå hos Patric så...Sen tog hon Gniztra med sig hem. Så tog Youssef med henne tillbaka så hon fick lite motion!!

Nu i kväll såg vi på Beck..förra veckans köp. Snart dax för en ny ju=) Imorgon ska jag ut och gå en runda. Kanske med Elin om hon vill med! hrmm ja om det inte snöar det vill säga. Annars blir det bara till att plugga och se glad ut. Städa lite med kanske!! Sitter nu och pratar med systra min på msn=)

Vi har 3½år tillsammans idag förresten!!

Jenny: ja hon fick massa fint=) kommer inte på något nu bara!! Och vädret har ni nog redan fått!! Här är skitväder. Åskade innan men nu snöar det "bara" Bara för man plockat undan alla vinterkläder och skor!?

måndag 7 april 2008

Inget regn här inte!!

Det skulle regan idag sa dom som trodde sig veta, men nopp!!
Tog det lungt hela förmiddagen och sen plockade vi undan lite. Flickorna stack på kalas lite i två och Youssef o Mona åkte in till Flen för att handla.

Och jag satt här själv i min tysthet och bara njöt!! Så underbart det var!!!
Pluggade hela tiden och pratade med Therese i telefon ett bra tag. Fick gjort en hel del!!

Man kan bli galen när man sitter med det men efter känns det sååå bra!!
Flickorna kom hem lite över fyra och dom andra två vid fem! Då lagade dom mat och jag och flickorna la oss i badet tills maten var klar. Hjälpte lite att man fick ett utbrott innan idag=)

Mös en stund med sessorna och dom fick se "andra avenyn" sen hoppade dom i säng. Vi har precis kollat på Beckfilmen som köptes i veckan. Nu röker jag och ska snart hoppa i säng. Imorgon är det skola som gäller och sen skulle jag gå en sväng med Elin=)

Sov gott!!
Ps nu har jag fattat hur man ändrar klockan här=) så nu stämmer den!!

lördag 5 april 2008

Några foto till från idag=)



































































































































































































































Tindras dag!!

Idag var det meningen att vi skulle sjunga för Tindra när vi vaknade, men hon kom före=) Låg och mös i sängen ett bra tag innan vi gick upp. Så mysigt!!

Flickorna åt och sen blev det paketöppning. Några, sen resten sparade vi. Hon fick jeans och kläder och saker till cloie.

Vid ett kom Patric och Elin hit med Paket=) Stannade på kaffe. Tårtan var tyvärr inte klar då:( Klippte Youssef och sen gick vi ut på gården och grillade. Det blev korv o bröd, hamburgare o bröd, paprika, squash, svamp och till det hade vi en god sallad!!Super mysigt!!!

När vi kom in efter 2½timme somnade jag en stund på soffan. Dom andra var ute och lekte. Sen blev det tårta!! Så gott=)
Det blev en bit över, inte så stor men....Så jag, flickorna och mona gick precis till P o E med den biten=) Vi gick och sjöng och dansade på vägen så inte vildsvinen skulle komma!! Haha var helt hesa när vi kom fram=)

Så nu har man gått 2km och det är inte så långt men skönt!! Man sover så mycket bättre när man vatt ute och gått på kvällen!! Längtar till det blir sommar så man kan vara ute mer=) Nu har vi haft fint väder flera dagar och man njuter för fullt, men i morgon ska det börja regna:( Stod de i tidningen iaf....Nu ska jag se film med min darling!!

Några foto från paketöppningen vid frukosten!!








Till Cloie fick hon sandaler, morgonskor, mp3 och bärsele






















Nya jeans

Bak!!



































Gniztra fin=)































Fick örhänge av Mona!!








Små hjärtan med en rosa "diamant"





























fredag 4 april 2008

1 dag kvar:D

Idag gick jag och Tindra upp 8,30 och gjorde vid oss. Mona följde med in till Flen. Lämnade Tindra på dagis och vi gick och tog en kaffe på fiket. Mona betalade. Blev så glad för att hontjänade 60kr idag!! Hon slapp betala bussen. Igår blev en buss rånad så dom har inga kassor på bussen. igår var det gratis med=)

Gick och handlade mat för hela helgen. Sen gick vi till frukt och grönsaksbilen och handlade=) Sen hem och mötte Milli. Innan vi åkte tittade vi ut och då var det lite disigt! Men fy vad varmt det blev när vi gick i flen...Fick ta av jackan!!

Sen dess har vi bara druckit kaffe, rökt och snackat skit!! Nu har jag precis satt på potatisen. Väntar på att mina älsklingar ska komma hem.
Nu kom dom=)

Igår på kvällen gick jag och Elin en lång promenad!! Gniztra följde med=) Först gick jag och mötte henne. sen gick vi och till sist kom vi till sjön=) Där satte vi oss och rökte och snackade. Kastade pinnar till Gniztra. Hon hoppade i och badade lite. Sen sprang och hoppade hon sig torr!! Var ljust när vi gick men när vi satt där blev det rätt mörkt!! Usch vad jag hatar och gå i skogen då!! VILDSVIN!!!

Nu kokar potatisen så jag får börja med resten. Sen ska jag med Youssef till Patric och hämta hem vår Nemo. Han sov där i natt!!! Puss puss