torsdag 20 mars 2008

Äntligen!

Igår vaknade flickorna o jag tidigt! Väckte Niklas 7,30 och åt frukost. Spelade spel med flickorna och sen kom youssef hit en sväg. Lekte med alla 4 hundarna trädgården. Sen gick vi ner till mormor o morfar och hälsade på.
Dom gick hem till Jenny o lekte och vi gick och åt falafel. Mona kom med dit och åt med oss. sen hämtade hon paket och så gick vi hem till henne. Då kom Ellenore med bebisen=) Sååå go han var!!
Gick upp till gamla ags och mötte mamma som skulle handla. Hem o gjode mat.
Efter maten gick youssef till mona och flickorna la sig. Jag satte mig inne hos min bror och klockan gick=) Sen kväll igår!

Idag väckte flickorna mig vid 8 så gjorde jag frukost till dom. Sen gick jag ut med ciqita och flickorna lekte lite. När kl blev lagom gick dom ut en sväng och lekte i trädgården.
Sen kom Youssef o hämtade dom så jag kunde få plugga. Pluggade och hoppade in i duschen. gick en sväng o pratade med mormor med chicka. Åkte o handlade med mamma o mormor när dom kom hem från jobb.
Tindra är hos Ebba och ska sova där och Milli sover hos Emma. Och jag e såå trött så jag orkar inte göra något. Bejbi kommer hit en sväng snart. Ska väl se en film och mysa=)

måndag 17 mars 2008

Kärlek!!

Igår på kvällen kom Patrik och Elin hit en stund. Satt och snackade lite skit och åt potatisgratäng och rostbiffstek=)
Dom gick hem när wallander började=) så det kollade vi på!!

Tindra var hemma idag för igår kräkte hon några gånger. Bara slem så det var väl skönt och få upp. Så är det varje gång hon blir förkyld=( Idag var hon bara hemma för hon var lite trött. Åt inget nästan i går ju!!

Milli hann bara hem och sen kom Lukas, beppe och Pontan o ringde på. Dom gick ut och lekte en sväng men kom sen in. Lekte kurragömma=) Hrmm hade inte det varit roligare ute?! Dom gömde sig överallt. Jag skulle ta en sak i skafferiet och så satt en unge där:D
Knäppisar. Emma kom med hit!!

Pontus frågade chansen på Milli. Nowwww. Hon blev sååå glad. Har vatt kär i han sen i somras!
Pussades och var så söta tillsammans=)

Nu har vi ätit och flickorna ligger i badet. Ska snart komma upp och hoppa i säng. Själv ska jag väl plugga lite. Inget jag känner för idag men....Måste ju göras!

Bejbi o Patrik e i Flen o handlar cigg och ägg. Kände för o baka=)
Jävla snöstorm ute så de va skönt att han valde att åka=)

fredag 14 mars 2008

tvättat

Ja, det är konstigt att dom som alltid klagar på andra är alltid sämre själv.

Kom ner i tvätten innan idag och den såg ut som en bomb!!

Tvätt i maskinen, i torktumlaren och på golvet.




Lite av luddet i torktumlaren!!
En sak är ju possitivt. Det är samma som ska tvätta i morgon igen så vi slipper iaf städa!!

Dag för dag

Igår vaknade vi alla kl 6 och stack iväg kl 7. Milli till skolan, Jag o Tindra till dagis och bejbi till skolan.

Lämnade henne och sen gick jag upp på komvux och hämtade nyckeln till skolan. Gick ner där och satte mig och pluggade. Lagade starkt kaffe så jag vaknade till liv!!

Var en rolig föreläsning igår. Inte bara att hon stod där framme och pratade. Inte alls. Vi fick först jobba 2o2 så jag jobbade med Niclas. Sen skulle vi jobba 4o4.

Hämtade Tindra o åkte hem. Mötte Milli och vi åt plättor. Sen gick dom till en kompis E. efter middagen kom killarna och hämtade tjejerna. Lekte en stund. Tur vi åt tidig middag=)

När sessorna gick och la sig satte jag mig och pluggade. Gjorde klart en uppgift. Eller jag renskrev det jag hade gjort i skolan. Skönt!! Tittade på film med älsklingen på kvällen.

Idag vaknade Tindra och var sååå förkyld. Det är som att öppna en kran:( Så idag fick stanna hemma och vila. Vill inte att hon ska bli sjuk nu ju!! Älskade lilla plommongurkan!!

Jag ska snart sätta mig och göra det sista på uppgiften. Bara söka lite fakta om medulloblastom. Tufft!! Tänk om ens barn får det!? Usch

onsdag 12 mars 2008

Kärlek

Sa ju det=) vi passar!!

Värt och kolla?!?
http://www.testit.se/test/love/index2.php?face

tisdag 11 mars 2008

Underbart!!

Vilken mysdag vi har haft idag=)
Åkte in till Katrineholm och fixade pass tll flickorna. Dom var lite nervösa för vi skulle in till polisen. hehe!! Dom blev fina på bilderna iaf!!

Efter det gick vi i några affärer och sen slutade det på Mc Donalds så klart!! Milli sa att hon var hungrig och ville ha en "vuxen" hamburgare. Visst så hon fick en Big Mac och jag trodde aldrig hon skulle äta upp den, men det gjorde hon och ville ändå ha glass efter...shit!!!
Tindra åt happy meal med chiken=)

Efter maten var vi på stan och dom lekte. Så pinsamma!! Haha, jag ville bara gömma mig!! Dom hade krig med sugrör och servetter i 2timmar. Räligt!!! Sköt servetter på varandra...smack!!

Väl hemma blev det barnprogram och lite fika. Bejbi kommer oxå ner till skåne!! =) Så skönt!!

måndag 10 mars 2008

Död!

Hehe ja det är vad jag känner mig i dag!!
Bejbi, Tindra och jag tog 9.30 bussen in till Flen idag. Första dagen på dagis för Tindra på ett tag. Det hade gått bra. Bara en som hade trampat på hennes fot. AJJJ. Hur länge ska hon ha ont?? Hur länge ska foten vara blå??

Jag gick till skolan och hoppades på att vi skulle göra något skoj. Efter en hel helg med bara döden då...Men nä...visst var det intressant men vi såg bara på film om slutskedet...Mer död alltså=(
Vi fick följa några personer som låg på hospice och sen dog. I klassen är vi en kille och resten tjejer. Efter ett tag i filmen hörde man bara snyftningar=( Alla var helt nere på lunchen.

Åkte hem till Milli och gick en sväng med dogsen. Fixade lite viktiga saker med. ringde ex antal samtal. Sen bar det av till Flen igen och hämta Tindra.

Milli lagade maten idag och det blev pytt i panna=) Hon säger att hon måste öva för hon börjar bli stor!! Hon ät föt go min tjej!!

Imorgon ska vi in till Katrineholm och fixa pass till tjejerna!! Dyrt men bra och ha!! Sen får vi se vad som händer. Ska plugga lite nu!! Puss hej