tisdag 12 februari 2008

Vilken jäkla dag!

Dagen började bra iaf. Flickorna och jag gick upp lite i sex och gjorde vid oss sen åkte vi till skolan och dagis. Satte mig på cafféet och tog en kaffe i väntan på att komvux skulle öppna.
Gick upp där halv nio och skrev ut mitt arbete. Sen kom Therese så jag följde med henne till fiket och efter en stund kom även Michaela dit.

Skolan började tio. Föreläsning i demens. slutade vid tolv. Jag och Therese gick och mötte Youssef, hundarna och Sami och gick upp på stan en sväng. En jävla sigenare kom och stal Youssefs mobil!! Jävla sigenare!!! Åhhh så arg jag blev!!
Youssef med!! Jag och Nemo tog bussen hem 12,50 och han stannade kvar för att leta upp sigenaren.
Han har hotat han förr så han visste vem det var!

Han skulle hämta Tindra men ringde och sa att jag fick göra de själv...Okej tänkte jag. Sigenaren skulle skjuta han i huvudet! Youssef e ju som han e så han sa bara jaja kom då. Skoj o sitta här och tänka på det!!
Han gick hem till han och ringde på men han var inte där så klart!! men tillsist fick han tag på en släkting och fick sin mobil....Samis ex körde dom hit.

Lagade mat efter en stund. Hamburgare och makaroner. Ända som vi hade hemma som räckte till en till. Nu kollar Sami och Youssef på film. Flickorna har laggt sig och jag sitter här=)

Slutet gott, allting gott!!

måndag 11 februari 2008

Vår!?












Idag gick jag upp med Milli och skickade henne till skolan. Sen somnade jag på soffan igen och vaknade inte förren vid tio. Skönt att få sova länge ibland.
Var ensam hemma då så det var bara till att gå ut med hundarna. Youssef hade åkt in och lämnat Tindra på dagis och sen gått till tandläkaren.
Jag passade på att städa lite. Torka golvet och så.
När Milli kom hem från skolan satte hon sig vid datorn och pratade med Michelle och Daniel på msn.

Kl två tog vi på oss och gick ut och satte oss på gården i solen=) Riktigt vårväder!! Hundarna sprang runt och lekte och jag läste en bok och Milli ritade. Efter en time kom Tindra och Youssef hem och då gick vi in och fikade lite.
Nu har vi precis ätit, pannbiff,potatis, löksås, stekt svamp och lök=) Gott!!

Imorgon är det skola som gäller. Sista veckan åp denna kursen.När man går på komvux här uppe får man inte ha lov så dom har laggt självstudier hela den veckan. Kursen slutar den 23:e och allt ska vara inne till den 27:e. Har en inlämning kvar nu bara=) så skönt. Ska upp på komvux imorgon och skriva ut den jag gjorde i helgen.

Nu sitter Milli med sin matteläxa. och Tindra tittar på bollibumpa. Flickorna fick brev av mormor kicki idag=D så det ska vi svara på i helgen tänkte jag. Nu ska med sätta mig i soffan med. så mätt!!
Här kommer lite foto från nu ikväll=)










Tindra tvättar sig innan maten








och Nemo håller henne sällskap. Milli väntar med=)

Nymålat i köket=)




















Och i hallen!!
































En hungrig Gniztra!















lördag 9 februari 2008

Lördag

ja, då var det lördag igen då.

I Torsdags var jag, Tindra och Bejbi i Katrineholm. Han var hos läkaren och gjorde arbets ekg. Sen gick vi en sväng på stan. Köpte paket till Milli och underkläder till mig själv. Hittade även någon paket till Tindra. Ett tag till hon fyller år men hon ville så gärna ha det så....
Eva passade Milli och när vi kom hem åt vi och sen tog vi de mest lungt.

I går målade vi om i hallen och i köket. Ljus grå i hallen och lite mörkare i köket. Blev sååå nöjd. Lägger in bilder på det i morgon. Ska måla den andra hallen med i morgon om vi orkar. Den ska med bli grå. Allt får gå i samma i och med det är så öppet. Inte riktigt klara. Ska upp med fotona som jag har förstorat på ena väggen. Men måste hitta ramar till dom bara.

Idag ställde vi allt på plats och sen åkte vi in till Flen och handlade. Fan vad maten har gått upp. Vi köpte inte mycket men det blev dyrt!! Mat måste man ju tyvärr ha ändå=(
Youssef gick ner till Rolle med motorn till fyrhjulingen och jag plockade lite här hemma. Vek tvätt och så. Sen lagade jag mat. så den var klar när han kom hem. Kycklingklubbor, ris och sås.

Nu kollar sessorna på Rosa och Milli tycker det är så skoj för hon läser ju boken med=) Så duktig!!
Mamma: om du inte köpt ngt till henne än så finns där en fortsättning på den!!
Var inne på bokhandeln i Katrineholm och såg den. men vi tog en om en älva som heter Miranda. Finns hur många som hellst med olika namn. så om hon gillar den så kan man fortsätta med dom. Kändes roligt att börja med Mirandaboken=)

Nu ska vi spela ett spel och mysa på godis!!

onsdag 6 februari 2008




ny blogg

Så då har man en ny blogg!! Finns vissa som läste den andra som inte skulle!!