Dagens låt: Ingen :P
Dagens frisyr: Slarvigt uppsatt i ett diadem
Dagens smink: mascara
Dagens klädsel: svarta byxor och en brun tröja
Dagens händelse: Ingen, än ;)
Dagens planer: städa och tvätta
Dagens vill ha: hem min sambo
Dagens saknad: Mamma och mormor :)
Dagens drog: cola
Dagens finaste: hundarna. Vatt borta från dom så länge ju
Dagens måste: Finns inga måsten i mitt liv
Dagens dricka: coca cola
Dagens köp: Inga än så länge, men mat o sånt sen :)
Dagens mat: äter inte på natten
Dagens sjuka: vet ja inte
Dagens kärlek: familjen¨
Dagens mående: lite trött
söndag 20 juli 2008
Vem är jag?!
FJORTIS
du sminkar dig i minst en kvart på morgonen varje dag ( )
du tupperar håret och andvänder hårspray varje dag ( )
du röker/tjuvröker ( X )
du har mycket "kompisar" som du bara känner på datorn ( )
du andvänder ord som puss, älskar dig m.m irl (x)
du håller nästan alltid på med din mobil ( )
du andvänder ungefär 5 liter parfym varje dag ( )
du brukar andvända lackskor ( )
du lyssnar mest på r'n'b och reggae (x)
du dricker ofta alkohol ( )
du har blivit kallad fjortis ( )
totalt : 3
EMO
du bryr dig inte speciellt mycket om skolan ( ) - Inte förr men nu!
du har nästan alltid svarta kläder (x)
du sminkar dig med kajal/eyeliner (x)
du har svart hår och snedlugg ( )
du har vans eller converse
( )du sitter ensam och lyssnar på din mp3/ipod på rasterna ( )
du lyssnar på band som tokio hotel, mcr, fall out boy, green day m.f ( )
du skär dig ( )
du är aldrig ute på kvällarna. du sitter inne och lyssnar på musik (x) Aldig kan man väl inte säga men....
du har blivit kallad emo ( )
totalt: 3
BITCH
du skriker på folk du inte känner ( )
du ger ofta folk "bitchblickar" (x)
du har någon gång hotat någon (x)
du har någon gång slagit ner någon (x)
du bråkar ofta med folk ( )
du är lättirriterad (x)du är väldigt envis (x) weeii vem är inte de ?
du är alltid den som "vinner" i bråk (x) Beror ju på med vem
du är ofta i slagsmål ( )
du har blivit kallad bitch (x)
totalt: 7
RIKEMANSBARN
du shoppar varje dag ( )
du äger saker från d&g, gucci eller dior (x)
du andvänder aldrig samma kläder 2 gånger samma månad ( )
din garderob är alltid proppfull (x)
du har mer är 5 par skor (x)
dina föräldrar ger dig ofta pengar utan andledning (x)
du får ditt studiebidrag (x)
du har eget bankomatkort (x)
i ditt rum finns både dator och tv (x)
du tackar inte ens när du får pengar längre ( )
du har blivit kallad rikemansbarn (x)
totalt: 8
du sminkar dig i minst en kvart på morgonen varje dag ( )
du tupperar håret och andvänder hårspray varje dag ( )
du röker/tjuvröker ( X )
du har mycket "kompisar" som du bara känner på datorn ( )
du andvänder ord som puss, älskar dig m.m irl (x)
du håller nästan alltid på med din mobil ( )
du andvänder ungefär 5 liter parfym varje dag ( )
du brukar andvända lackskor ( )
du lyssnar mest på r'n'b och reggae (x)
du dricker ofta alkohol ( )
du har blivit kallad fjortis ( )
totalt : 3
EMO
du bryr dig inte speciellt mycket om skolan ( ) - Inte förr men nu!
du har nästan alltid svarta kläder (x)
du sminkar dig med kajal/eyeliner (x)
du har svart hår och snedlugg ( )
du har vans eller converse
( )du sitter ensam och lyssnar på din mp3/ipod på rasterna ( )
du lyssnar på band som tokio hotel, mcr, fall out boy, green day m.f ( )
du skär dig ( )
du är aldrig ute på kvällarna. du sitter inne och lyssnar på musik (x) Aldig kan man väl inte säga men....
du har blivit kallad emo ( )
totalt: 3
BITCH
du skriker på folk du inte känner ( )
du ger ofta folk "bitchblickar" (x)
du har någon gång hotat någon (x)
du har någon gång slagit ner någon (x)
du bråkar ofta med folk ( )
du är lättirriterad (x)du är väldigt envis (x) weeii vem är inte de ?
du är alltid den som "vinner" i bråk (x) Beror ju på med vem
du är ofta i slagsmål ( )
du har blivit kallad bitch (x)
totalt: 7
RIKEMANSBARN
du shoppar varje dag ( )
du äger saker från d&g, gucci eller dior (x)
du andvänder aldrig samma kläder 2 gånger samma månad ( )
din garderob är alltid proppfull (x)
du har mer är 5 par skor (x)
dina föräldrar ger dig ofta pengar utan andledning (x)
du får ditt studiebidrag (x)
du har eget bankomatkort (x)
i ditt rum finns både dator och tv (x)
du tackar inte ens när du får pengar längre ( )
du har blivit kallad rikemansbarn (x)
totalt: 8
lördag 19 juli 2008
Första dagen hemma!
Idag vaknade vi vid elva tiden. Skönt att få sova länge idag.
Gav flickorna frukost och sen satte jag mig vid datorn och pratade lite på msn. Patric kom in efter ett tag och vi bestämde att han skulle komma över.
Hoppade in i duschen och gick ner i tvätten innan han kom. Vi stack in till Flen och handlade lite. Behövdes ju!! Tomt överallt:(
Sen hem till oss och lagade mat. Tindra bestämde köttbullar och Patric stuvade makaroner=) Gott!!
Sen hem till han och hämtade hundarna=) Noww som jag har saknat dom!! Gniztra har blivit lite tjock med=) Nemo ser ut som innan tycker jag. Kanske lite större.
Sen hem till oss igen. Patric stannade en stund innan han vände hem igen. Flickorna var ute och lekte en stund och jag pratade med systra min i telefon!
Nu har det varit tjejkväll, pyjamasparty=) Chips, dip, godis och läsk! Flickorna sitter och tittar på Bert. Köpte 2filmer med han idag=) Eller ja, man köpte dom till aftonbladet tror jag det var. Miranda tycker det är jätte skoj!! Dom ska snart i säng. Jag vet att klockan är mycket men det är inte så lätt att ställa om sig när man vatt borta. Klockan är ju 1timme mindre i Marocko!
När vi ´var där nere så skulle jag lägga in lite bilder på mitt usbminne. Det kom upp då att det var fel på det. Shit tänkte jag!!
Kanske bara beror på att jag skrivit de i ett annat program som dom inte har.
Jo, men visst!! Prövade de precis igen. Inget!! Bara bilderna från Marocko e där. Alla andra filer går inte öppna!!
HELVETE!! Allt jag gjort i skolan e borta!! Skulle lämna in en hel kurs nu ju. och dom andra 2 jag har börjat på:( FAN FAN FAN
Finns inte så mycket att göra åt det mer än att göra om ALLT ingen!! Fan hur ska jag nu hinna?!?!
Gav flickorna frukost och sen satte jag mig vid datorn och pratade lite på msn. Patric kom in efter ett tag och vi bestämde att han skulle komma över.
Hoppade in i duschen och gick ner i tvätten innan han kom. Vi stack in till Flen och handlade lite. Behövdes ju!! Tomt överallt:(
Sen hem till oss och lagade mat. Tindra bestämde köttbullar och Patric stuvade makaroner=) Gott!!
Sen hem till han och hämtade hundarna=) Noww som jag har saknat dom!! Gniztra har blivit lite tjock med=) Nemo ser ut som innan tycker jag. Kanske lite större.
Sen hem till oss igen. Patric stannade en stund innan han vände hem igen. Flickorna var ute och lekte en stund och jag pratade med systra min i telefon!
Nu har det varit tjejkväll, pyjamasparty=) Chips, dip, godis och läsk! Flickorna sitter och tittar på Bert. Köpte 2filmer med han idag=) Eller ja, man köpte dom till aftonbladet tror jag det var. Miranda tycker det är jätte skoj!! Dom ska snart i säng. Jag vet att klockan är mycket men det är inte så lätt att ställa om sig när man vatt borta. Klockan är ju 1timme mindre i Marocko!
När vi ´var där nere så skulle jag lägga in lite bilder på mitt usbminne. Det kom upp då att det var fel på det. Shit tänkte jag!!
Kanske bara beror på att jag skrivit de i ett annat program som dom inte har.
Jo, men visst!! Prövade de precis igen. Inget!! Bara bilderna från Marocko e där. Alla andra filer går inte öppna!!
HELVETE!! Allt jag gjort i skolan e borta!! Skulle lämna in en hel kurs nu ju. och dom andra 2 jag har börjat på:( FAN FAN FAN
Finns inte så mycket att göra åt det mer än att göra om ALLT ingen!! Fan hur ska jag nu hinna?!?!
fredag 18 juli 2008
Borta bra men hemma bäst!!
Resan hem började igår klockan tre. Då sa vi hej då till alla där nere och packade in oss i bilen och åkte till flygplatsen.
usch!! Alltid lika jobbigt att säga hej då till dom!! Flickorna tycker inte om när jag e ledsen men det gick inte hindra. Tårarna bara rann!! Speciellt när Houssam, Nordin och Mostaffa inte fick gå längre på flygplatsen. usch!!
Checkade in och fick vänta i 2timmar som man alltid får göra. Flyget tog 1½timme. Sen blev det Mc Donald´s =) Flickorna somnade efter ett tag och jag satt och spelade Game boy hela natten=) frukosten blev på Mc Donald´s. hehe hela tiden där!! Men flickorna fick bestämma så...
10,30 idag flög vi vidare mot Sverige!! Väl nere på marken köpte vi tågbiljetten hem. Hade 40minuter på oss innan det skulle gå så gissa vad vi gjorde?! Åt på Mc Donald´s! Hehe!!
Väl hemma satte vi på oss pyjamas och kröp upp i soffan och såg en film. Nu har sessorna precis laggt sig och jag passade på att kolla lite här på nätet. Trött som en gnu e jag men...
usch!! Alltid lika jobbigt att säga hej då till dom!! Flickorna tycker inte om när jag e ledsen men det gick inte hindra. Tårarna bara rann!! Speciellt när Houssam, Nordin och Mostaffa inte fick gå längre på flygplatsen. usch!!
Checkade in och fick vänta i 2timmar som man alltid får göra. Flyget tog 1½timme. Sen blev det Mc Donald´s =) Flickorna somnade efter ett tag och jag satt och spelade Game boy hela natten=) frukosten blev på Mc Donald´s. hehe hela tiden där!! Men flickorna fick bestämma så...
10,30 idag flög vi vidare mot Sverige!! Väl nere på marken köpte vi tågbiljetten hem. Hade 40minuter på oss innan det skulle gå så gissa vad vi gjorde?! Åt på Mc Donald´s! Hehe!!
Väl hemma satte vi på oss pyjamas och kröp upp i soffan och såg en film. Nu har sessorna precis laggt sig och jag passade på att kolla lite här på nätet. Trött som en gnu e jag men...
söndag 13 juli 2008
snart!!!
nu ar det inte langt kvar! nu ska vi snart hem till sverige iegn! vilket ska bli bade skont o inte!! saknar ju hundarna och min sang!!!! men sen vet man att de e ett helt ar till man traffar alla har nere!!! usch
sitter o vantar pa att vi ska ata! fisk!!! gott! sen ska jag ner pa marknaden o titta efter en sak!
jaja maten kallar
sitter o vantar pa att vi ska ata! fisk!!! gott! sen ska jag ner pa marknaden o titta efter en sak!
jaja maten kallar
fredag 4 juli 2008
mitt i natten
ja detta ar mitt i natten. klockan ar tre och alla andra sover, men inte carro som vanligt hihi
dom fick ju internet hemma nu i kvall igen sa da far datanorden carro sitta har lite ju.
hrmm forst nar jag vaknade, forst av alla som vanligt, sag jag att ciggen var slut. gahhh
bara till och vanta pa att nagon hade tid att handla med mig. alla stadade och lagade mat sa det var till att vanta.
nar flickorna vaknade sa at vi tre frukost. röksuget steg till max efter frukosten...precis nar jag skulle be ena kusinen folja med mig sa kallade dom pa mig i koket... fick skala notter...dom kunde ju tagis bort det varma vattnet och skoljt dom forst..dar satt jag i 2timmar....cigg cigg cigg
lagom klar till youssef vaknade klockan 12.30 da han fixade cigg....
faster amina var har idag och bjod pa mat. pasteila med kyckling!!! en av mina favoritratter har nere...sen blev det kott med katrinplommon. gott
efter maten akte vi till en annan marknad. tindra letar fortfarande efter sina skor, alla sager att dom finns men vi hittar inte dom....milli köpte 6st oronhange for 9kr. som hon fick av tandfeen. tindra 2par svarta tights, eller finbyxor som hon sager....sjalv hittade jag inget. inte youssef heller
pa vag till bilen köpte jag frukt. blev sa sugen nar vi gick dar.
2kg svarta vindruvor, 1kg grona vindruvor, 1kg bananer, 2,5kg honungsmelon....mums. sa dar gick iaf 50kr. hrmm vad hade de blitt i sverige??
nar vi kom hem la vi upp allt ett stort fat och alla satte sig inne i ena rummet och at=) gott
imorgon ar det min andra favoritratt har nere. det ar ju fredag sa det ar ratten couscous. ahhh alla gronsaker och sa. det ar hojdpunkten har....fredag!!!
ska kanske klippa mig imorgon med=) hoppas. Imorgon lovar jag lagga upp lite bilder.. tagit jatte fina fran planet pa molnen. ser inte ut som jag tagit dom=) ser ut som ett vykort, jag lovar.
Sov gott!!!
span>
dom fick ju internet hemma nu i kvall igen sa da far datanorden carro sitta har lite ju.
hrmm forst nar jag vaknade, forst av alla som vanligt, sag jag att ciggen var slut. gahhh
bara till och vanta pa att nagon hade tid att handla med mig. alla stadade och lagade mat sa det var till att vanta.
nar flickorna vaknade sa at vi tre frukost. röksuget steg till max efter frukosten...precis nar jag skulle be ena kusinen folja med mig sa kallade dom pa mig i koket... fick skala notter...dom kunde ju tagis bort det varma vattnet och skoljt dom forst..dar satt jag i 2timmar....cigg cigg cigg
lagom klar till youssef vaknade klockan 12.30 da han fixade cigg....
faster amina var har idag och bjod pa mat. pasteila med kyckling!!! en av mina favoritratter har nere...sen blev det kott med katrinplommon. gott
efter maten akte vi till en annan marknad. tindra letar fortfarande efter sina skor, alla sager att dom finns men vi hittar inte dom....milli köpte 6st oronhange for 9kr. som hon fick av tandfeen. tindra 2par svarta tights, eller finbyxor som hon sager....sjalv hittade jag inget. inte youssef heller
pa vag till bilen köpte jag frukt. blev sa sugen nar vi gick dar.
2kg svarta vindruvor, 1kg grona vindruvor, 1kg bananer, 2,5kg honungsmelon....mums. sa dar gick iaf 50kr. hrmm vad hade de blitt i sverige??
nar vi kom hem la vi upp allt ett stort fat och alla satte sig inne i ena rummet och at=) gott
imorgon ar det min andra favoritratt har nere. det ar ju fredag sa det ar ratten couscous. ahhh alla gronsaker och sa. det ar hojdpunkten har....fredag!!!
ska kanske klippa mig imorgon med=) hoppas. Imorgon lovar jag lagga upp lite bilder.. tagit jatte fina fran planet pa molnen. ser inte ut som jag tagit dom=) ser ut som ett vykort, jag lovar.
Sov gott!!!
span>
söndag 29 juni 2008
Till Elin!!!!
skulle ju skriva i din blogg men de gick inte! sa jag far skriva har ist
ahh sa ar du inte inne nar vi ar det. hehe
hoppas allt ar bra med er och framforallt vara hundar. vatt pa hundmarknad idag o tittat. fy som vissa hundar ser ut. usch...
nar vi kommer hem far du o jag ta en tjejkvall tycker jag. god mat, vin, bra film m.m! persbrant!!! helt klart!!
eller vad sager du. hehe nice
ni far ha det toppen och halsa patric.
far internet hemma hos farmor nu i vckan som kommer sa vi kan prata mer. puss
ahh sa ar du inte inne nar vi ar det. hehe
hoppas allt ar bra med er och framforallt vara hundar. vatt pa hundmarknad idag o tittat. fy som vissa hundar ser ut. usch...
nar vi kommer hem far du o jag ta en tjejkvall tycker jag. god mat, vin, bra film m.m! persbrant!!! helt klart!!
eller vad sager du. hehe nice
ni far ha det toppen och halsa patric.
far internet hemma hos farmor nu i vckan som kommer sa vi kan prata mer. puss
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)