torsdag 8 maj 2008

Pigg som en lärka!!

Vaknade idag o var så rastlös och pigg!! Så härligt. Fast jag vaknat 100gånger i natt med mitt öra:(
Lite bättre idag:)

Skickade Milli till skolan och sen mös Tindra o jag på soffan en stund.

Patric kom hit vid 12,00 o snackade med darlingen. Då passade jag o Tindra på o duka fram fika.
Sen satt jag mest vid datorn. Skulle plugga men när jag väl tog fram det så kände jag "Nej fan. Inte idag igen!! Detta är inte skoj och jag vill hitta på något"

Kom inte på något så jag satt bara och spelade=) Visst är det med roligt!!
Flickorna var ute på gården och lekte med Emma och Alexandra. Youssef satt ute med hundarna ett bra tag. Så jag hoppade in i duschen och gick ut till dom. Patric och Youssef åkte in till Flen men Ronja och Nemo.

Jag satt ute med alla flickorna och lekte. Hoppade hopprep och så=) Var nere i källaren och letade efter sandaler till Tindra. Hittade 7par....men bara 1par som passade. Bättre det än inget=)
Efter en stund kom Elin hit. Satte oss ute på gården och efter en liten stund kom våra männ=)
rökte och snackade en stund. Sen in o laga mat!

Efter maten började jag fixa o trixa lite här hemma. Bäddade rent flickornas sängar och sorterade ut gosedjur. Dom fick behålla 10st var. Så 2sopsäckar åkte ut i extra rummet så länge. Sen satte jag in mitt skrivbord här bredvid datorn. Så man kan sitta bra o plugga=) Mina älskade fiskar åkte ner där med. Så man kan kolla på dom när man tänker=)

Vet inte hur länge jag satt och kollade på dom innan idag=) Jag är knäpp jag vet. Men det är sååå rogivande!!
Nu ska jag in på deras rum och fortsätta. Funderar på om vi bara ska mublera om eller byta rum!? Som det är nu kommer man knappt ut på ballkongen:( Men det bästa hade varit om vi hade haft det rummet. Eller?? Kanske inte för det andra är sååå mycket mindre.

Morgondagen: Elin frågade om vi skulle gå en runda. Japp om det är väder som idag så=) Linne o kjol hela dagen...35grader!!
Fortsätta inne på deras rum. Sen är det klädkammaren och trappens tur=) Måste nu...panik!! Bott här 1år och har inte kollat genom alla lådor :S Visst inget jag saknat och inget vi lär behöva då. Men då kan man kasta det!! När han INTE är hemma. Annars går han bakom och plockar upp allt :(

Lev livet baklänges!!!

Livet baklänges

Tänk om man kunde få leva baklänges....

1. Man skulle starta med att dö och få det överstökat.

2. Så vaknar man upp på ett vårdhem och får det bättre för varje dag.

3. Man blir piggare och smidigare och till sist är man för pigg för attVara där, då får man gå ner och ta ut sin pension.

4. Efter ett antal år börjar man arbeta. På sin första arbetsdag fårMan en guldklocka.

5. Så arbetar man I 40 år tills man är ung nog att dra sig tillbaksfrån arbetslivet.

6. Man dricker, festar och har sexOch förbereder sig för att ta en paus.

7. Så börjar man skolan, blir barn igen, leker, harInga förpliktelser - tills man är en baby igen..........

8. De sista 9 månaderna tillbringas flytande runt I fridfull lyx. Därär centralvärme, roomservice m.m

-Och till sist lämnar man denna världen I en orgasm..........

onsdag 7 maj 2008

7:e Maj klockan 18:35

Ja det är dagens datum för dagen.
Vaknade klockan 8 idag av att jag var utvilad. Tror jag iaf=) Var inte trött alls. Fast jag vaknade nog av att värktabletten slutade fungera. För jag vaknade 3.30 och fick gå upp och ta en ny. Hade ont så jag höll på att dö!!
Borde man gå till läkaren?!

Väckte Youssef och Tindra lite i nio. Så dom tog 9,30 bussen till Flen. Hon till dagis och han till körskolan!
Satte mig och fixade den sista uppgiften som skulle göras om. Ringde min lärare och sa att jag hade missat den föreläsningen i skolan. Oj vad trevlig hon var idag! Sa skriv det du kan och så hjälper jag dig fylla i resten sen och mejlar tillbaka det till dig. Oj!! Sagt och gjort=) Jag skrev i det hon sa per telefon=)

Sen letade jag upp en gammal pärm som jag satte in alla papper i som har med skolan o göra. Vi får ju en hel del så man har ingen koll på vad som är till vad knappt. Och värre lär det bli.

Youssef kom hem vid ett och då åt vi våfflor. milli med så klart!! Sen åkte han i hämtade tindra. Och jag fortsatte tvätta och milli pysslade lite.

Nu ska vi äta spagetti och farmarbiffar!! Carro har lämnat datorn!! Over and out

tisdag 6 maj 2008

Klara!!






Nu har vi bakat klart. Flickorna hjälpte till med degarna efter Andra avenyn. Sen hoppade dom i säng.






Lite bilder:
Asgott bröd!! Smakade vars en bit precis=) Knaprigt utanpå och saftigt i!!
Perfekt!!
Receptet för 2bröd:
½paket jäst, 25g
5dl vatten
2tsk salt
2msk olja
3dl habregryn
1dl linfrö
9-10dl mjöl.
Blanda ut jästen i kallt vatten. I med allt annat. Låt svälla 15min innan man blandar ihop.
Låt jäsa i 60min övertäckt. Baka sedan ut bröden och låt jäsa igen 30min. Skåra bröden med en vass kniv. Grädda i nedre delen av ugnen i 225grader i ca 25min.
Lägg brödet på galler för att kallna utan bakduk.
Lätt som en plätt=) Vi gjorde dubbel så vi fick 4bröd. Lika bra när man ändå har en jäst!!
Mycket jäsande men under tiden hann vi baka kanelbullar och en fläta=)

Aj aj aj aj

tror ni inte jag har ont i mitt ANDRA öra idag?!
Och jag kan lugnt säga att det är 100% värre än sist. Kan inte tugga, knappt öppna munnen m.m
Det kom smygandes igår när vi skulle baka. Så det blev inget med det:( Vi fikade på te och knäckebröd istället.

Nu är Tindra och Youssef i Flen och handlar lite saker så vi kan baka idag med flickorna. Hade inte så mycket mjöl hemma ju:( Ska baka kanelsnäckor och bröd.

Hittade ett recept som jag vill prova. havregryn och linfrön i. Så det ska väl vara lite nyttigt!? Vi får se om det blir gott=)

Nu ska jag börja med maten. Tänkte ha den klar tills dom kommer hem. om jag kan. Mår sååå illa och är yr hela tiden så fort jag ställer mig upp:(
klockan är nu 15:52

måndag 5 maj 2008

Koskit!!//1år!!

Ja, jag kan ju säga att det både luktar koskit och mitt liv är skit nu. Känner så precis nu iaf=(

Men vi kan ta det från början Skickade iväg Milli till skolan och sen mös jag o Tindra på soffan ett tag innan vi väckte darling. Åt en god frukost och sen åkte han till Flen och uträttade en del saker. När Milli kom hem från skolan gick sessorna ut och lekte i solen. Själv tänkte jag sätta mig med lite skolarbete.

Kollade min mejl först som vanligt. Kanske fått något av läraren?! Jooo visst hade jag det
-Hej Carolin. jag läste igenom din uppg 3och 5 för längesen och detta måste du kompletera!!

Åhhh vad arg och ledsen jag blev. Hon har haft 2månader på sig. Varför komma nu när skolan snart slutar?? Och jag redan har så mycket att göra. Hon skrev själv att hon läste igenom det för längesedan!!! Varför då vänta med att skicka tillbaka det?!?!

Och ena uppgiften handlade om en muslim. Slutskedet och när han dött. Där skrev hon kommentarer till mig som jag skulle ha med. Hrmm när vi ringde svärfar så sa han att det inte alls var så utan så....Vem vet bäst?!

Idag har vi bott här i ett år!! Fattar inte hur snabbt tiden går. Ett år. Shit!!

Kan säga att jag pluggade inte innan idag utan la mig på soffan och väntade på darling kom hem. Lagade mat tillsammans och det blev: Kyckling, potatis morötter och lök i ugnen, brysselkål och potatissallad (som blev över igår)

När sessorna la sig så bestämde jag mig för att ta tjuren vid hornen och sätta mig med skolarbetet. Och sagt och gjort.klar med det skitet precis och skickade in det igen. Ja inte allt, utan en uppgíft!

Nu ska jag o darling baka=) Japp vi är knäppa jag vet. Baka mitt i natten=) Men han tycker jag måste muntras upp lite och jag har velat baka i flera dagar nu...Så kanelbullar blir det nu!!!

Klockan är nu 22:30

söndag 4 maj 2008

Stillheten!

kl: 14,42

Ja nu körde dom för snart tre timmar sen:( Och flcikorna är ute och leker. Satte mig i solen hos Youssef med Nemo en stund. Var för varmt där så jag gick igen efter en stund.

Funderar på vad man ska hitta på?! kanske plugga lite?! Eller inte=) E ju ändå helg!!

Fick en fråga precis på msn. Om vi kommer ner i sommar, till skåne asså.
Nä jag tror inte det faktiskt. Känner inte paniken över de nu när vi hade besök här i helgen. Klarar man sig ett tag=) Och sen har vi andra planer. Om dom sen slår in vet man aldrig=)

Nu vet jag vad jag ska göra....fixa lite mellis till oss. Vad sägs om våfflor??