tisdag 29 april 2008

Måndag igen

Idag fick jag sova längre av min darling. Han tog Tindra och lät mig sova= ) Det behövdes!!

Plockade undan lite som var kvar sen igår. Sen kom "vaktmästaren" upp och kollade lite som vi sagt till om. Han stack o köpte de som behövdes och sen kom han tillbaka igen och fixade allt=)

Under tiden åkte bejbi till Flen och hämtade ett paket till mig. Millis kläder hon ska ha på avslutningen. En tunika och kortbyxor=) Han handlade lite och sen köpte han fiskar=) Fast ingen mal:( Den ska vi köpa på onsdag för då fick dom in en annan sort som inte blir så stor. Ska köpa någon fisk till då. Ser lite löjligt ut med tre bara=)

Tindra och jag fixade med maten när han var borta. Köttfärslimpa och potatisgratäng. Var längesen vi åt de så Tindra var sugen. Shit vad hon åt!! Hon tog 5portioner!! Duktig tjej!!

Nu i kväll var vi ute och gick en sväng=) Och....hemligt!!! Finns vissa som snokar här som inte har med det och göra! Bejbi är ute och kör cross. Dom kom med den precis=)

Nu ska jag se på tv lite och ta de lungt!!

måndag 28 april 2008

Söndag igen!!

Gick upp tidigt idag. Ja, jag och flickorna gjorde det. Han sov ända till 12. Känt mig skum hela dagen. Knappt ätit och bara gått i min egen värld. Kan vara bra de med=) Skönt om inget annat!

Idag har vi inte gjort allt för mycket. Eller jo vi har storstädat och tvättat=) Tycker det är så tråkigt men de är sååå skönt när det är gjort!

Elin och Patric kom förbi på en cigg på gården, men jag var inte på humör så jag stannade inne och städade. Youssef gick ut en snabbis!

Vilade en stund på soffan och då passade youssef på att vara ute med flickorna. Dom åkte ruller=) En kompis var med här. Till middag skulle de blivit soppa, men som tur var så smakade jag på den medan den stod på spisen. Fyfan!!! Köpte en färdig på willys...En tetrapack, 2l, sparrissoppa från kelda. Smakade bara mjöl och kräk!!

Så det var bara till att tänka om snabbt och då blev det hamburgare och pommes. Blev lite irriterad för vi skulle ha våfflor till efterrätt och jag var så sugen på det!! Men efter denna middagen orkade vi inte det. Få äta soppa en annan dag ist. Hundarna gillade den iaf!! Har 2liter till i kylen som dom kan få:(

Imorgon måste jag plugga och sortera inne i lilla klädkammaren. hrmm har många här ju=) Men den i hallen. Har kastat in ala våra sommar/vårskor där som måste fram. Tror inte där är några som passar milli så vi måste ordna det med en dag. Ska se efter först!!

Imorgon ska bejbi in och köpa mina fiskar:D Sitter och tittar på akvariumet hela tiden. Inte så roligt när där bara är växter och sten!!

Nä, nu ska jag mysa med min gubbe. Se en film kanske. Kan ändå aldrig sova:S

söndag 27 april 2008

Grillat

Idag stack bejbi till Flen o handlade lite=) Han tog Gniztra med sig. Jag gjorde vid mig och kallade in tjejerna som var ute och åkte ruller.

Tog Nemo i ena handen och grillkolen i andra och så gick vi=) P o E mötte oss på vägen med Ronja. Deras hund dom köpte idag=)


Hundarna lekte och sprang i trädgården. Hade så skönt!! Bejbi kom strax efter=) Tog en cigg och satte killarna igång grillen. Vi tjejer hade flintastek och potatissallad, och bejbi hade korv. Kaffe efter de och efter någon timme gick vi hem.


Nu har vi kollat på "glasklart" på tv och sen spelade jag lite på datorn. Flickorna la sig för en stund sen. Fick vara uppe länge idag=) Var ett tag sen.


Imorgon blir de städa, tvätta och gå en sväng! Hoppas de e nice väder imorgon. Va lite kallare idag. Inget linne, bara t-shirt o kortbyxor. Nä nu ska jag vara social med min darling!!



Speciellt till min Mamma: Jo örat sprack ju för någon dag sen. Har inte så ont nu, men känner att där e mer vätska som måste ut:( Har "lock" för de. Blev ingen sallad till:( Ingen orkade göra de så... Åhhh snoge. så skönt!!

Ett akvarium tog Mona. Med Malte i. den stora malen *sakna* och Hans pappa tog ett. Hade inte mage att spola ner fiskarna så det fick bli så. Har bara ett litet nu!! Får börja där ju. Ingen får mina kramar=)

Och endast för dig kommer en bild på mamman i huset=) Din begäran, min lag!!
Lite mörk med....

lördag 26 april 2008

Så härligt!!

Idag gick jag upp kl sex och gjorde vid mina små sessor. Sen satte jag mig och pluggade så fort dom gick utanför dörren. Kände pressen på mig!! För jag visste att de skulle bli fint väder senare och då är de skönare o va ute=)

Tog bussen 9,30 till Flen med Eva och Emma. Mötte hennes mamma och så gick vi och fikade. Satt i solen och klockan var bara 10,00. Brände på ryggen!!

Gick i affärer och kollade lite. Sen åkte dom hem vid 12,30. Jag stannade kvar och mötte bejbi. Hämtade Tindra och gick o åt pizza. Var såå längesen!! Gick och köpte nya skor till Youssef i sportaffären. Tindra köpte en kittymålarbok och nya ruller. Jag gick in i djuraffären och köpte akvarium, växter och sand m.m. in o köpa fiskar i morgon tror jag. Var på apoteket och handlade alvedon m.m Men måste fylla på lagret ibland. Speciellt när man bor här på landet=)

Sen hem och tog de lungt. Flickorna lekte med Emma. Hon lånade Tindras gamla ruller så dom var ute och åkte. Elin kom hit nu ikväll så gick vi en sväng förbi Eva och lämnade dom gamla rullerna till Emma. Vi skulle inte ha dom ändå så....Elin gick hem för en stund sen och vi skulle se film. Men då ringde de, så nu ligger han inne i sovrummet och snackar. Passade på o skriva lite här då=)

imorgon får någon av oss åka in till Flen och handla lite mat. Ska ju grilla hos Patric och Elin=) Hoppas nu bara de e nice väder. Så sugen på flintastek!! Men va man ska ha till vet ja inte. E inte så glad för potatissallad ju:S
Men men de löser sig!! Ta ett glas vin med Elin med kanske=)

Imorgon är national teatern i Flen. Hade velat dit men....Blev bjudna på fest i Bettna i Maj med=) Kanske...ska fundera på de!!

fredag 25 april 2008

Sommar!!

Sommaren har kommit. Hoppade totalt över våren!! Inte för de gör mig något=)

I tisdags åkte Mona hem och jag var i Flen. Gick till skolan och pratade med läraren. Fick en till kurs hon tror jag ska hinna med nu innan sommaren:-S Lycka till!!
Therese o jag gick ner på Amason o kollade. Utförsäljning av kläder. Nya asså. Köpte 2pikétröjor var till flickorna från polarn o pyret,kostade nypris 175:-/st, nu 10:-. vars ett par shorts 5:- t-shirt till Youssef 20:- nyckelband till mig 15:- Billigt eller vad!? Mitt band glömde han ta betalt för så de var billigt=)

Hem o satte mig på ballen o solade lite. 33grader när klockan var 18,30!! Perfekt!! Linne och shorts som gäller!!

Igår var jag bara hemma hela dagen. Ont i örat =( Hade en tid kl 15,30 som jag avbokade för det gick hål själv. Dom sa att går inte de över ska jag ringa i morgon (fredag) igen o få en tid. Satt på ballen på kvällen. varmare än i går. 35grader 19,30!!!!

Idag när jag vaknade hoppade jag in i duschen direkt så jag vaknade. Sen satte jag mig och pluggade. Patric frågade om jag inte ville komma förbi. Så när Milli kom från skolan cyklade hon o jag dit. Kortbyxor o linne var för varmt:) Satt ute och snackade och drack kaffe. Vid tre gick vi en sväng. Ner till "gamla saker och ting" och tittade. Hon var där och släpte in oss=) Dom öppnar den 1maj igentligen. Ska dit o fika då=)
Hittade en del fina saker jag vill ha!! Får väl se senare!
Gick på en stig där och tittade på hästarna och så. Skit mysigt och solen värmde skönt. Gick tillbaka till P o E och åt där.
Cyklade hem vid 18,00 och lagade mat till Tindra o Youssef. Satte mig o pluggade direkt igen. Nu har jag packat ihop de för i kväll!!

Imorgon ska jag nog in till Flen o handla lite till helgen. Grönsaksbilen kommer ju=)
Kände nu när jag duschade Tindra att de brände på bröstet. Kollade i speglen och då var jag asröd! Bränt mig och fått plidor överallt. Kanske ska vila huden imorgon?! Eller inte:) Man kan inte ha något annat på sig ju. Fast dom sa att de skulle bli dåligt väder i helgen. Hoppas inte!!!

tisdag 22 april 2008

Ska den stanna eller??

Idag lämnade Youssef tindra på dagis och skickade Milli till skolan. Jag somnade om igen efter ett tag. Hade så ont i mitt öra. Låg kvar 1½timme när jag vaknade. Orkade inte röra mig. Var så varmt i sovrummet.



Upp och duschade och väntade på milli.



Elin kom hit och så gick vi ner till sjön och solade lite=) Blåste en del här hemma men där nere var det vindstilla!!






Stannade där en bra stund. Sen hem och satte oss på Ballkongen en stund innan jag började på maten. Lagom till den var klar kom Tindra och Youssef hem.´Mitt huvud höll på att sprängas, mitt öra med:(






Efter maten halvlåg jag på soffan och snackade med Elin. Direkt när hon gick så somnade jag. Vaknade halv nio igen av att mitt öra höll på att ta livet av mig






Nu ska vi se en film och mysa=)

söndag 20 april 2008

Mysigt dag!!

Vi kan ju börja med gårdagen.
Vi åkte till Katrineholm hela familjen och gick till öb och handlade lite. sen till Willys. Skönt och få fyllt på lite här hemma.
Vi kom hem på kvällen och då åt vi och sen tog vi det bara lungt.

Idag när vi vaknade åt vi frukost nästan direkt och sen kom Patric och Elin hit och hämtade oss. Kände att det var varmt ute när jag stod på ballkongen men inte så varmt. Elin kom i shorts och linne.
Shit tänkte jag!! Men gud så varmt det var.

Vid sjön var det supervarmt. Helt vindstilla och mysigt!! Flickorna tog av byxorna och badade benen men sen trillade Tindra i helt så dom fick ta av sig allt=)Hundarna simmande hela tiden. eller ja, Gniztra iaf!! Nemo vågade inte=) Han badade bara benen!! Jag satt på bryggan med Elin och badade fötterna!! Så skönt i vattnet

Sen gick vi hem och jag satte mig på millis ballkong en stund. 18,15 var där 32grader!! Så nice. satt där ett bra tag. pratade med mamma och rökte!

Har ont i mitt öra:( igår började det spänna och sen på kvällen sprack det och började rinna. Idag gör det så ont så jag håller på och dö!! Upp i huvudet och ner i käken!!

Nu kom Elin. Skulle låna en film och hämta saker youssef handlade i flen till dom precis!! Ska röka med henne nu innan hon ska hem igen!!