Vi kan ju börja med gårdagen.
Vi åkte till Katrineholm hela familjen och gick till öb och handlade lite. sen till Willys. Skönt och få fyllt på lite här hemma.
Vi kom hem på kvällen och då åt vi och sen tog vi det bara lungt.
Idag när vi vaknade åt vi frukost nästan direkt och sen kom Patric och Elin hit och hämtade oss. Kände att det var varmt ute när jag stod på ballkongen men inte så varmt. Elin kom i shorts och linne.
Shit tänkte jag!! Men gud så varmt det var.
Vid sjön var det supervarmt. Helt vindstilla och mysigt!! Flickorna tog av byxorna och badade benen men sen trillade Tindra i helt så dom fick ta av sig allt=)Hundarna simmande hela tiden. eller ja, Gniztra iaf!! Nemo vågade inte=) Han badade bara benen!! Jag satt på bryggan med Elin och badade fötterna!! Så skönt i vattnet
Sen gick vi hem och jag satte mig på millis ballkong en stund. 18,15 var där 32grader!! Så nice. satt där ett bra tag. pratade med mamma och rökte!
Har ont i mitt öra:( igår började det spänna och sen på kvällen sprack det och började rinna. Idag gör det så ont så jag håller på och dö!! Upp i huvudet och ner i käken!!
Nu kom Elin. Skulle låna en film och hämta saker youssef handlade i flen till dom precis!! Ska röka med henne nu innan hon ska hem igen!!
söndag 20 april 2008
lördag 19 april 2008
Igår och idag
Igår åkte jag, Mona, Youssef och Tindra in till Flen när Milli var i skolan. Handlade lite mat och i frukt och grönsaksbilen. Vi kom hem vid ett och packade upp varorna. Sen gick jag och flickorna till Patric och Elin. Min fristad=) Tusen tack för att jag fick komma och andas ut lite hos er!! Ni är så underbara. står alltid där med öppna armar och man är alltid välkommen! Skönt och veta.
Flickorna var ute och lekte i trädgården och lekte med katten.
När vi kom hem hade dom lagat mat. couscous. Asså inte bara couscous utan hela maträtten heter det i Marocko!! Så jävla gott är det. Dom äter det varje fredag där nere=)
Sen på kvällen blev det lite chips, dip, läsk och vin för oss två vuxna flickor=) Elin har länge snackat om auroravin så vi ville testa. Svartvinbärsvin. Gott som saft!!!
Idag: Har precis vaknat nästan och duschat med milli. sitter nu och äter en macka. Ska till Katrineholm med Youssef och handla lite. Mat ska det bli på willys och lite schampo m.m på öb.
Ska även se om vi hittar skor till tjejerna. Dom behöver nya nu när det börjar bli varmt ute.
nä nu måste jag gå och ta på mig så vi hinner med bussen!
Flickorna var ute och lekte i trädgården och lekte med katten.
När vi kom hem hade dom lagat mat. couscous. Asså inte bara couscous utan hela maträtten heter det i Marocko!! Så jävla gott är det. Dom äter det varje fredag där nere=)
Sen på kvällen blev det lite chips, dip, läsk och vin för oss två vuxna flickor=) Elin har länge snackat om auroravin så vi ville testa. Svartvinbärsvin. Gott som saft!!!
Idag: Har precis vaknat nästan och duschat med milli. sitter nu och äter en macka. Ska till Katrineholm med Youssef och handla lite. Mat ska det bli på willys och lite schampo m.m på öb.
Ska även se om vi hittar skor till tjejerna. Dom behöver nya nu när det börjar bli varmt ute.
nä nu måste jag gå och ta på mig så vi hinner med bussen!
onsdag 16 april 2008
Fan!!
söndag 13 april 2008
Lördag!
torsdag 10 april 2008
Ottilia!!
Idag hade lillsessan namnsdag=) kom på det nu ikväll så jag får väl gratta henne i morgon!!
Idag har inte hänt allt för mycket. Tvättat och plockat undan lite här hemma.
När Milli kom hem så spelade Tindra, jag och milli spel. sen stack Milli o lekte med en kompis. Tindra har mått lite bättre idag men inte frisk. Äter bara nyponsoppa. Är hon uppe mår hon illa:(
Mamma: Nä han hämtade Tindra på väg från jobb och hade henne. Eva hade Milli. Eva är grannen nere i byn. På väg till bussen!!
Klart jag går på något=) Mina fötter!! Vad går du på??
Samma skitväder idag. Fast ingen snö, bara regn!! Och kallt är det!!
Nä, nu ska jag sova!!
Idag har inte hänt allt för mycket. Tvättat och plockat undan lite här hemma.
När Milli kom hem så spelade Tindra, jag och milli spel. sen stack Milli o lekte med en kompis. Tindra har mått lite bättre idag men inte frisk. Äter bara nyponsoppa. Är hon uppe mår hon illa:(
Mamma: Nä han hämtade Tindra på väg från jobb och hade henne. Eva hade Milli. Eva är grannen nere i byn. På väg till bussen!!
Klart jag går på något=) Mina fötter!! Vad går du på??
Samma skitväder idag. Fast ingen snö, bara regn!! Och kallt är det!!
Nä, nu ska jag sova!!
onsdag 9 april 2008
Idag :(
Hade ställt klockan på 8.30. Skulle lämna tindra på dagis. Men när vi vaknade var hon röd om kinderna och hade feber:( Hon som älskar att vara på dagis sa själv -jag mår inte bra och kan inte gå på dagis i dag!! Min lilla skruttunge!!
Hon la sig på soffan och där log hon hela förmiddagen. Rörde inte en fena. Fick "mata" henne med vatten!! Kom på att jag var tvungen att åka till Flen och handla. Typiskt!! Hade kunnat ta det vilken annan dag som hellst vanligtvis, men inte idag!!
Fick panik och visste inte hur jag skulle lösa detta! Så pratade jag med Elin på datorn. Så sa hon -men fråga Patrik då. (Elin skulle med till Flen)
Sagt och gjort så ringde vi han och frågade. Jo klart han kunde det om bara Tindra ville vara där så. Klart!! =) Han hämtade henne på väg från jobb vid tolv och Mona och jag tog bussen 12,47. Hon skulle hämta sin medicin så hon var med tvungen och åka!!
Eva var supergo och tog Milli en stund. Handlade och gjorde våra ärende!! Åt på kinarestaurangen!! Vårrullarna är mina favoriter, men åt även skaldjurswook!! mussler i skal och så..Gott!! Jo visst. Ända till jag såg den lilla söta bläckfisken!! ca 3cm lång. Huvud och allt var kvar!! Fan vad söt den var:( Jag synade den noga. Alla tentaklar och huvudet...Sen stoppade jag den i munnen ändå=) Haha vet ju att det är gott. men gud så söt den var!! En riktigt liten bebis ju!!
När vi hoppade av här så kom jag på att jag glömde köpa alvedon till Tindra!! Tur fick jag låna några av Eva =) Kände även då några droppar på mig:( Hämtade Milli och gick hem.
Elin kom efter en stund med Tindra och då snöade det asmycket!!Hon stannade på kaffe=) Youssef var ändå hos Patric så...Sen tog hon Gniztra med sig hem. Så tog Youssef med henne tillbaka så hon fick lite motion!!
Nu i kväll såg vi på Beck..förra veckans köp. Snart dax för en ny ju=) Imorgon ska jag ut och gå en runda. Kanske med Elin om hon vill med! hrmm ja om det inte snöar det vill säga. Annars blir det bara till att plugga och se glad ut. Städa lite med kanske!! Sitter nu och pratar med systra min på msn=)
Vi har 3½år tillsammans idag förresten!!
Jenny: ja hon fick massa fint=) kommer inte på något nu bara!! Och vädret har ni nog redan fått!! Här är skitväder. Åskade innan men nu snöar det "bara" Bara för man plockat undan alla vinterkläder och skor!?
Hon la sig på soffan och där log hon hela förmiddagen. Rörde inte en fena. Fick "mata" henne med vatten!! Kom på att jag var tvungen att åka till Flen och handla. Typiskt!! Hade kunnat ta det vilken annan dag som hellst vanligtvis, men inte idag!!
Fick panik och visste inte hur jag skulle lösa detta! Så pratade jag med Elin på datorn. Så sa hon -men fråga Patrik då. (Elin skulle med till Flen)
Sagt och gjort så ringde vi han och frågade. Jo klart han kunde det om bara Tindra ville vara där så. Klart!! =) Han hämtade henne på väg från jobb vid tolv och Mona och jag tog bussen 12,47. Hon skulle hämta sin medicin så hon var med tvungen och åka!!
Eva var supergo och tog Milli en stund. Handlade och gjorde våra ärende!! Åt på kinarestaurangen!! Vårrullarna är mina favoriter, men åt även skaldjurswook!! mussler i skal och så..Gott!! Jo visst. Ända till jag såg den lilla söta bläckfisken!! ca 3cm lång. Huvud och allt var kvar!! Fan vad söt den var:( Jag synade den noga. Alla tentaklar och huvudet...Sen stoppade jag den i munnen ändå=) Haha vet ju att det är gott. men gud så söt den var!! En riktigt liten bebis ju!!
När vi hoppade av här så kom jag på att jag glömde köpa alvedon till Tindra!! Tur fick jag låna några av Eva =) Kände även då några droppar på mig:( Hämtade Milli och gick hem.
Elin kom efter en stund med Tindra och då snöade det asmycket!!Hon stannade på kaffe=) Youssef var ändå hos Patric så...Sen tog hon Gniztra med sig hem. Så tog Youssef med henne tillbaka så hon fick lite motion!!
Nu i kväll såg vi på Beck..förra veckans köp. Snart dax för en ny ju=) Imorgon ska jag ut och gå en runda. Kanske med Elin om hon vill med! hrmm ja om det inte snöar det vill säga. Annars blir det bara till att plugga och se glad ut. Städa lite med kanske!! Sitter nu och pratar med systra min på msn=)
Vi har 3½år tillsammans idag förresten!!
Jenny: ja hon fick massa fint=) kommer inte på något nu bara!! Och vädret har ni nog redan fått!! Här är skitväder. Åskade innan men nu snöar det "bara" Bara för man plockat undan alla vinterkläder och skor!?
måndag 7 april 2008
Inget regn här inte!!
Det skulle regan idag sa dom som trodde sig veta, men nopp!!
Tog det lungt hela förmiddagen och sen plockade vi undan lite. Flickorna stack på kalas lite i två och Youssef o Mona åkte in till Flen för att handla.
Och jag satt här själv i min tysthet och bara njöt!! Så underbart det var!!!
Pluggade hela tiden och pratade med Therese i telefon ett bra tag. Fick gjort en hel del!!
Man kan bli galen när man sitter med det men efter känns det sååå bra!!
Flickorna kom hem lite över fyra och dom andra två vid fem! Då lagade dom mat och jag och flickorna la oss i badet tills maten var klar. Hjälpte lite att man fick ett utbrott innan idag=)
Mös en stund med sessorna och dom fick se "andra avenyn" sen hoppade dom i säng. Vi har precis kollat på Beckfilmen som köptes i veckan. Nu röker jag och ska snart hoppa i säng. Imorgon är det skola som gäller och sen skulle jag gå en sväng med Elin=)
Sov gott!!
Ps nu har jag fattat hur man ändrar klockan här=) så nu stämmer den!!
Tog det lungt hela förmiddagen och sen plockade vi undan lite. Flickorna stack på kalas lite i två och Youssef o Mona åkte in till Flen för att handla.
Och jag satt här själv i min tysthet och bara njöt!! Så underbart det var!!!
Pluggade hela tiden och pratade med Therese i telefon ett bra tag. Fick gjort en hel del!!
Man kan bli galen när man sitter med det men efter känns det sååå bra!!
Flickorna kom hem lite över fyra och dom andra två vid fem! Då lagade dom mat och jag och flickorna la oss i badet tills maten var klar. Hjälpte lite att man fick ett utbrott innan idag=)
Mös en stund med sessorna och dom fick se "andra avenyn" sen hoppade dom i säng. Vi har precis kollat på Beckfilmen som köptes i veckan. Nu röker jag och ska snart hoppa i säng. Imorgon är det skola som gäller och sen skulle jag gå en sväng med Elin=)
Sov gott!!
Ps nu har jag fattat hur man ändrar klockan här=) så nu stämmer den!!
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)
