måndag 3 mars 2008

Måndag!

Igår köpte vi en bokhylla till flickorna. Har velat ha den superlänge!! Från ikea med 25fack i. Stor och bra. Ska bara köpa korgar på ikea med som passar i facken så dom kan ha alla saker där i. Fint blev det på rummet=)

Jag höll på att dö när Millis väckarklocka ringde idag. Har inte fått sova på hela natten. Hundarna har lagt sig på mig och flickorna kom in vid två och sen har dom med hållt på. Fuck!!

skickade iväg henne iaf och la mig igen. Vid tio väckte bejbi mig med frukost på sängen=) Myspys.

Gick upp efter en stund, men mina öggon kunde inte vara vakna så jag la mig på soffan. När jag vaknade sen igen så hade bejbi städat hela lägenheten=) Torkat golv och allt!! Så fint.

Flickorna gick ut en sväng och Milli körde henne i vagnen. Jag gjorde plättor och dom hade picknick ute=) Så mysigt väder hela dagen så...
Till middag blev det kalops och potatis.
Sen blev det läxläsning med Milli. Tindra o jag badade och milli kollar på andra avenyn. Hon älskar det!!

Ska krypa ner till tindra nu en stund och läsa en bok!! Sov gott

söndag 2 mars 2008

Det blir aldrig som man tänkt sig!

Igår blev det inte som vi hade tänkt oss. Det blev att vi var hemma och sorterade kläder och så. Flickorna växer ju som ogräs så allt som var litet försvann ner i lådor så länge.

Till middag blev det stekt falukorv och makaroner till flickorna och vitkålsstuvning till oss=) Så jäkla gott men det tycker inte sessorna.
Efter middag satt vi i soffan och tog de lungt och Tindra skulle ta dricka i kylen. Hör bara hus hon skriker något om glas och en duns. Tänkte nu har hon skurit ihjäl sig!! Hördes som det!
Men det hade hon inte. När hon öppnade kylskåpsdörren trillade en glasflaska med sötsur sås ut och kom på hennes lilltå!! Den blev snabbt både blå och lila. Stor som en elefant blev den med. Stackare!!

Ringde sjukvårdsuppl och pratade med dom. Hon ska ta det lungt i någon dag och hon får inte ha skor eller vara uppe och springa. Även om den är bruten vilket det ser ut som, så gör dom inget år det när det är lilltån=(
Stackare!!

Idag stack Milli till en kompis och jag lekte med Tindra hela dagen. Sorterade bort vinterskor och så. Vi har alla vars ett par varma kvar framme nu bara. De räcker!! Vi andra tre var ute och gick en sväng. Tindra fick åka vagn=) haha Hon är lite stor för det men vad gör man när hon inte kan gå!?

Till middag blev det grillat=) Var inte så fint väder så vi fick grilla inne. Det blev grillspätt med kycklingfileé, korv, körsbärstomater, champinjoner, squach. Och till det pommes. Gott!!!

Nu är flickorna inne på rummet och leker och jag ska tömma diskmaskinen och bära ner alla lådor där nere. Imorgon var det skola för mig, men vi får se. Tindra kan inte vara på dagis ju. Kanske kan följa med mig!!



fredag 29 februari 2008

Fredag!!

Idag var Tindra o Jag bara hemma på dagen. Vek tvätt och plockade undan. När Milli kom hem så fikade vi och sen tog vi bussen in till Flen. Där mötte vi upp bejbi och gick och handlade på konsum. Fruktbilen blev det med=) Man passar på och fylla på med frukt och grönt varje fredag ju. Så lite fattigare blev man. Närmare betsämt 600:- Så sjukt! Lite mat för helgen bara och grönsaker och frukt för en vecka.

Nu har vi ätit och flickorna ligger i vår säng och ser på en film jag köpte idag till dom:-)
Jag ska sätta mig i soffan och se om där är något att se på. Tidigt i säng idag. Satt uppe till 4inatt och pratade med min lillebror på msn=) *saknar*
Imorgon ska vi iväg tidigt med så. Eller inte så tidigt men jag ska fixa kycklingsallad och så innan.

Hoppas du hittar något i morgon mamma. Man vet aldrig om man kommer hem fattig eller rik=) Inte när man är hos Ulla!!

torsdag 28 februari 2008

Några foto från idag!
























































Snart helg igen!!

Igår när milli kom hem från skolan så satte vi oss och fixade lite till kalaset. Pysslade och hade oss=) Köpte även några nya filmer till oss alla. Båda vuxenfilmer och barnfilmer. Det blev närmare bestämt 11st!! Så har vi väl o göra några dagar fram!

Idag när vi vaknade så kollade vi tjejer på tv och sen stack milli till skolan. Tindra och jag mös och hon åt risgrynsgröt! Hon var ledig idag och i morgon med. Vi ska fixa lite här hemma.
Städade lite och när milli kom hem lagade bejbi lunch till dom tre. jag var inte hungrig utan hoppade in i duschen ist.

Vi åkte in till Flen lite över tre och gick och åt pizza. Eller Milli o bejbi åkte rullor. Milli hade gärna sovit med dom om hon hade fått.
Milli o Tindra delade på en som dom valde själv.
Efter pizzan gick vi till en parkering så dom kunde åka lite. Hittade ett ställe där det inte fanns några stenar alls. Finns överallt här annars sen i vintras.

17.15 gick vi till GB hallen och åkte skridskor med Millis skola. Eller dom som ville var där. Inte så många som jag trodde att där skulle vara. Men det var skoj. Jag och flickorna åkte=) Sen fick flickorna festis, frukt och kex av skolan.
När vi gick därifrån, 18,30, så gick vi upp till Ica och handlade en massa och hämtade ut paket. Fyllde på skafferiet och frysen lite=)
Där var 1par byxor till Milli. 4tunikor till henne, en filt, tallrikar, 2väskor, 1tröja till mig, 2tröjor till bejbi och 3filmer.

Tindras saker kommer senare och lite mer till Milli med. En massa andra saker med. Dom växer som ogräs ju!! =)
Hrmm fick ett sms av Daniel innan. Om han får träffa barnen i helgen. Hrmmm ett problem bara. Vi har fullt upp denna helgen=( Så vi får väl se om vi kan trycka in det på något ställe.
Nu ska jag krypa ner bredvid bejbi i soffan och sätta på någon av alla våra nya filmer!

onsdag 27 februari 2008

myspys

Igår åkte jag in o lämnade tindra och mötte micke och sami. satt o snackade en stund och sen åkte jag hem och bosatte mig vid datorn. Pluggade hela dagen. Fixade till de sista på uppgiften och sen skickade jag in den. När Milli kom hem fixade jag fika till henna och sen åkte vi in till flen o hämtade tindra och handlade till maten.
Bejbi kom till flen och vi tog bussen hem tillsammans.

Idag skickade jag iväg milli till skolan och sen tio åkte bejbi och tindra till flen. Han lämnade henne på dagis och jag satte mig o pluggade. Hade ju tid över så jag gjorde även den uppgiften som vi fick vänta med till apun. lika bra att få det gjort! Milli kom hem och strax efter kom tindra o youssef

Lagade mat. kött till han och scnitzel till oss med potatissallad till=) Gott!!!
Nu har jag precis duschat flickorna och gjort läxan med milli. Dom ligger nu´och jag ska kolla lite på tv.

Imorgon e de föreläsning i skolan och sen på kvällen är det skridskoåkning med millis klass!!

måndag 25 februari 2008

Vår!?

ja nu är jag säker=) Det har blivit vår även i sörmland!! Stod till och med i tidningen idag. Bönderna sa det. haha...och i går när vi la oss så hade vi en mygga i rummet.

Gick upp 5.30 (kändes som jag precis somnat ju) och satte på kaffe. Duschade och tog min kopp kaffe och satte mig ute och rökte. Var ju 3grader varmt!! Så skönt.
Väckte flickorna och gjorde vid dom. Sen väckte jag bejbi. Lämnade Milli vid bussen och sen tog vi andra bussen till Flen. Bejbi åkte till Katrineholm och jag lämnade Tindra på dagis.

Gick upp på torget och där var pierre så vi satte oss på fiket och snackade lite skit=) Efter ett tag kom även Mikkan och slog sig ner. Hon o ja gick till skolan och det var en rolig lektion. Fick först panik för Mikkan sa att det skulle vara redovisning....Ahhh de viste jag inget om. Men de gick bra ändå. Vi delades in i grupper och fick berätta lite vad vi hade jobbat med för fallbeskrivning=) Sen hittade vi en sak!! Hehe så vi tog blodtrycket på varandra.

4av oss tjejer gick till fiket på lunchen och sen smet jag och hämtade Tindra och åkte hem till Milli. Väl hemma gick dom o lekte med en kompis och jag satte mig o pluggade lite.

Nu kurs nu!! Ska lämna in de sista i morgon på vård och omsorg. Nu är de medicins grundkurs som gäller!! Snart praktiken med=) Ska bli så skoj!

Bejbi hade köpt ett par nya skor till Tindra när han kom hem=) Hon älskade dom!! Beige pippi sko.

Till middag blev de potatis och laxfileé till oss vuxna och flickorna åt fiskpinnar. Dom gillar inte lax så....Nu ska jag mysa med flickorna innan de e dax att sova för dom!!