Idag blev det som det blev på morgonen. Flickorna var så ledsna!! Men nu har han fått den chansen ju så....
Vi åkte in till Flen med ett bussen och Bejbi var på arbetsintervju. Vi gick runt i några affärer och tittade sålänge. Sen tog vi bussen till Nyköping=)
Gick och tittade i affärer och i Milli var så stolt för hon hade sina 250kr i plånboken och även sitt h&mkort.
I leksaksaffären köpte hon en diddlepenna, ett diddlblock och ett diddleklister.
När vi kom till sportaffären köpte hon ett par rullor som vi prutade på=) Haha Youssef e fan pinsam men vi fick ner dom 200kr så...
Gick in på clas Ohlsson och där köpte vi en till shopingvagn!! Den var stor och bra!! Dom sålde ut dom nu så...
Sen bar det av till h&m. Där köpte Tindra en kittypyjamas, ett kittyhårband, prinsessklämmor, leggings, en hästväska.
Milli köpte hårfärg (ska göra slingor), läpsyl, leggings, hästväska.
Carro köpte hårfärg och klämmor och gummiband.
Det ända Youssef köpte var brevpapper till flickorna=) Dom ville så gärna ha det och deras pengar var slut.
Sen bar det av till McDonalds där vi åt och mös en bra stund. sen gick vi till bussen utan att veta när den gick! Precis då svänger den ut från stationen och ska köra. Vi stoppade den och hoppade på=) Tur!! Youssef åkte vidare till Flen och hämtade Sami.
Så nu är dom två ute och meckar och jag sitter med hårfärg i håret! Ska skölja det nu!! Kommer foto efter det!
fredag 22 februari 2008
onsdag 20 februari 2008
Hjärnskakning!
Igår åkte jag med Youssef till Katrineholm. Bussen som skulle komma 7,22 kom inte. Den glömde svänga inom Vadsbro så dom skickade en ny, men vi missade bussen flen-katrineholm så dom körde oss hela vägen=)
På mötet gick det jätte bra och han börjar på prov på måndag. Dom ska testa han i 4veckor hur han ligger till. Om man har gamla betyg i matte så får man läsa det bredvid typ.
När vi var klara där och skulle gå till Willys. Vilket bara var nerför en backa så vek mitt ben sig. Kommer bara ihåg att jag ligger på marken och har ont i knät. skrapat upp knät och handflatan och armbågen=( Aj!!!
Handlade och åkte till flen. Där mötte Daniel och flickorna oss så var vi på lekplatsen en stund och handlade mjöl.
När vi gick i flen fick jag asont i huvudet!! Bara slog på. Hem och fikade och sen tittade jag o youssef på film. När jag vaknade efter en stund, 10min, var det bara in på toa och kräka. Sen höll jag på så några gånger. Bejbi ringde sjukvårdsuppl. och dom sa att jag skulle vila!! Lätt!!!
Pojkarna lagade mat och jag fick ligga på soffan och äta=) Samma idag med frukosten. Lite lyx ändå kanske. hehe.
Dom två åkte in till Flen för att handla cigg 12,47. väntar på dom nu!!
Sen händer inte allt för mycket idag. Daniel och flickorna ska baka kanelbullar lite senare men annars är här tråkigt=(
När man är tvingad att ligga på soffan så är det sååååå tråkigt!!!
Till middag blir det köttbullar=) Daniel skröt så om sina köttbullar igår så idag är det upp till bevis!! Hehe tur vi köpte färs igår=)
På mötet gick det jätte bra och han börjar på prov på måndag. Dom ska testa han i 4veckor hur han ligger till. Om man har gamla betyg i matte så får man läsa det bredvid typ.
När vi var klara där och skulle gå till Willys. Vilket bara var nerför en backa så vek mitt ben sig. Kommer bara ihåg att jag ligger på marken och har ont i knät. skrapat upp knät och handflatan och armbågen=( Aj!!!
Handlade och åkte till flen. Där mötte Daniel och flickorna oss så var vi på lekplatsen en stund och handlade mjöl.
När vi gick i flen fick jag asont i huvudet!! Bara slog på. Hem och fikade och sen tittade jag o youssef på film. När jag vaknade efter en stund, 10min, var det bara in på toa och kräka. Sen höll jag på så några gånger. Bejbi ringde sjukvårdsuppl. och dom sa att jag skulle vila!! Lätt!!!
Pojkarna lagade mat och jag fick ligga på soffan och äta=) Samma idag med frukosten. Lite lyx ändå kanske. hehe.
Dom två åkte in till Flen för att handla cigg 12,47. väntar på dom nu!!
Sen händer inte allt för mycket idag. Daniel och flickorna ska baka kanelbullar lite senare men annars är här tråkigt=(
När man är tvingad att ligga på soffan så är det sååååå tråkigt!!!
Till middag blir det köttbullar=) Daniel skröt så om sina köttbullar igår så idag är det upp till bevis!! Hehe tur vi köpte färs igår=)
måndag 18 februari 2008
Besök från Skåne!
I går vid 23.30 kom Daniel upp. Milli försökte hålla sig vaken men somnade 5minuter innan=) Men Daniel väckte henne och sa hej. Tindra gick det inte att få liv i.
Jag och Youssef gick upp 8 och hoppade in i duschen sen vaknade flickorna. Dom hoppade i Daniels säng så även han vaknade=)
Åt frukost och sen åkte jag o bejbi in till Flen. Gick upp en sväng till Micke och snackade med han o Sami.
Gick hem en sväng till Therese med och hälsade på. Hon kastade ut oss efter 3timmar för hennes "pojkvän" skulle komma. Så vi gick och åt pizza!! Lite lyx att vara "barnledig"=) Man får passa på att njuta!
Hem och kastade in potatisgratängen och kycklingfileen i ugnen. Vet att vi åt de för någon dag sedan men de e såååå gott!!! Och vi hade bara mycket hemma av det så...
Sami och hans mamma kom för en stund sen och lämnade vår moped=) Jippppi!!! Dom hämtade den i Stockholm till oss=) Så skönt!! Tänk bara att kunna köra och handla på helgen och slippa sitta i Flen på morgonen i 2½timme innan skolan. Nu kör jag=) Billigare med!!
Imorgon ska bejbi till Katrineholm och jag ska med. Tar vi moppen så blir de bara vi två, annars ska alla med. Vi ser de lite senare i natt. Laddar batteriet nu så....
Nej!! Min pizzabotten köper inte jag! Jag gör den och den e sååå god och lätt=) Tar bara 5min så.... och nej han ska inte ner pga av han ska dit i morgon, sen e de inte lönt!
Daniel ska hem på fredag. Först sa han lördag men han hade fattat fel så...Men flickorna e överlyckliga!!! Dom var ute och visade han runt i byn när vi var borta. Dom gick till lekparken och så!!
Nu ska jag o Youssef spela kort och sen se en ny film vi har=)
Jag och Youssef gick upp 8 och hoppade in i duschen sen vaknade flickorna. Dom hoppade i Daniels säng så även han vaknade=)
Åt frukost och sen åkte jag o bejbi in till Flen. Gick upp en sväng till Micke och snackade med han o Sami.
Gick hem en sväng till Therese med och hälsade på. Hon kastade ut oss efter 3timmar för hennes "pojkvän" skulle komma. Så vi gick och åt pizza!! Lite lyx att vara "barnledig"=) Man får passa på att njuta!
Hem och kastade in potatisgratängen och kycklingfileen i ugnen. Vet att vi åt de för någon dag sedan men de e såååå gott!!! Och vi hade bara mycket hemma av det så...
Sami och hans mamma kom för en stund sen och lämnade vår moped=) Jippppi!!! Dom hämtade den i Stockholm till oss=) Så skönt!! Tänk bara att kunna köra och handla på helgen och slippa sitta i Flen på morgonen i 2½timme innan skolan. Nu kör jag=) Billigare med!!
Imorgon ska bejbi till Katrineholm och jag ska med. Tar vi moppen så blir de bara vi två, annars ska alla med. Vi ser de lite senare i natt. Laddar batteriet nu så....
Nej!! Min pizzabotten köper inte jag! Jag gör den och den e sååå god och lätt=) Tar bara 5min så.... och nej han ska inte ner pga av han ska dit i morgon, sen e de inte lönt!
Daniel ska hem på fredag. Först sa han lördag men han hade fattat fel så...Men flickorna e överlyckliga!!! Dom var ute och visade han runt i byn när vi var borta. Dom gick till lekparken och så!!
Nu ska jag o Youssef spela kort och sen se en ny film vi har=)
söndag 17 februari 2008
5Dagar sen...
Ja, det är 5dagar sen jag skrev sist. Lite har hänt. Jag är sjuk men på bättringsvägen. Bara den jäkla hostan kan ge upp så.... När jag hade suttit här sist så bara slog de på mig på kvällen. hosta, feber och snorig!!
I torsdags fyllde Milli 7år!!! Shit vad tiden går. Min stora sessa är redan 7år. Oj!!!
Dagen började 5.30. Vi gick in med tårta och sjöng för henne så hon vaknade. Åt tårta till frukost=) Ja, jag vet att det inte är så nyttigt!! Men vi har gjort så nu i 2år. Dom tjatade så då för att Pippi Långstrump äter det till frukost i en film.
Efter tårtan fick hon 3paket, 1tröja, strumpor och trosor att ha på sig i skolan.
Gjorde plättor till henne på kvällen innan som hon fick med sig ist för frukot
När hon kom hem så fikade vi och så hade hon fått kort och paket i brevlådan. Kort av farmor och Sophie. Paket av mormor och mormor kicki=)
På kvällen blev det hemmagjord pizza som hon hade beställt. Gott!!
Sen fick hon sina paket. Väckarklocka, mer kläder, penna, pysselbok, mobil, filmer, spel m.m
Kommer inte ihåg allt nu=) Mös på kvällen och telefonen gick varm=)
I fredags fick hon ett kort till med posten, Där var pengar i från Carro och Carina m.m Så det var bara till o åka in till flen och kolla i leksaksaffären. Hon hittade 3saker så hon köpte dom.
I går gjorde jag absolut inget. Var helt död!!
Nu ska jag börja plocka undan lite och gå till tvätten snart igen. I kväll kommer Daniel upp. Dom kommer ha fullt upp. Milli har skrivit en lista med saker dom ska göra. Inte så smart av han att säga att dom får bestäma=)
Bowla, bada, åka skridskor, baka kanelbullar m.m Hahaha
I torsdags fyllde Milli 7år!!! Shit vad tiden går. Min stora sessa är redan 7år. Oj!!!
Dagen började 5.30. Vi gick in med tårta och sjöng för henne så hon vaknade. Åt tårta till frukost=) Ja, jag vet att det inte är så nyttigt!! Men vi har gjort så nu i 2år. Dom tjatade så då för att Pippi Långstrump äter det till frukost i en film.
Efter tårtan fick hon 3paket, 1tröja, strumpor och trosor att ha på sig i skolan.
Gjorde plättor till henne på kvällen innan som hon fick med sig ist för frukot
När hon kom hem så fikade vi och så hade hon fått kort och paket i brevlådan. Kort av farmor och Sophie. Paket av mormor och mormor kicki=)
På kvällen blev det hemmagjord pizza som hon hade beställt. Gott!!
Sen fick hon sina paket. Väckarklocka, mer kläder, penna, pysselbok, mobil, filmer, spel m.m
Kommer inte ihåg allt nu=) Mös på kvällen och telefonen gick varm=)
I fredags fick hon ett kort till med posten, Där var pengar i från Carro och Carina m.m Så det var bara till o åka in till flen och kolla i leksaksaffären. Hon hittade 3saker så hon köpte dom.
I går gjorde jag absolut inget. Var helt död!!
Nu ska jag börja plocka undan lite och gå till tvätten snart igen. I kväll kommer Daniel upp. Dom kommer ha fullt upp. Milli har skrivit en lista med saker dom ska göra. Inte så smart av han att säga att dom får bestäma=)
Bowla, bada, åka skridskor, baka kanelbullar m.m Hahaha
tisdag 12 februari 2008
Vilken jäkla dag!
Dagen började bra iaf. Flickorna och jag gick upp lite i sex och gjorde vid oss sen åkte vi till skolan och dagis. Satte mig på cafféet och tog en kaffe i väntan på att komvux skulle öppna.
Gick upp där halv nio och skrev ut mitt arbete. Sen kom Therese så jag följde med henne till fiket och efter en stund kom även Michaela dit.
Skolan började tio. Föreläsning i demens. slutade vid tolv. Jag och Therese gick och mötte Youssef, hundarna och Sami och gick upp på stan en sväng. En jävla sigenare kom och stal Youssefs mobil!! Jävla sigenare!!! Åhhh så arg jag blev!!
Youssef med!! Jag och Nemo tog bussen hem 12,50 och han stannade kvar för att leta upp sigenaren.
Han har hotat han förr så han visste vem det var!
Han skulle hämta Tindra men ringde och sa att jag fick göra de själv...Okej tänkte jag. Sigenaren skulle skjuta han i huvudet! Youssef e ju som han e så han sa bara jaja kom då. Skoj o sitta här och tänka på det!!
Han gick hem till han och ringde på men han var inte där så klart!! men tillsist fick han tag på en släkting och fick sin mobil....Samis ex körde dom hit.
Lagade mat efter en stund. Hamburgare och makaroner. Ända som vi hade hemma som räckte till en till. Nu kollar Sami och Youssef på film. Flickorna har laggt sig och jag sitter här=)
Slutet gott, allting gott!!
Gick upp där halv nio och skrev ut mitt arbete. Sen kom Therese så jag följde med henne till fiket och efter en stund kom även Michaela dit.
Skolan började tio. Föreläsning i demens. slutade vid tolv. Jag och Therese gick och mötte Youssef, hundarna och Sami och gick upp på stan en sväng. En jävla sigenare kom och stal Youssefs mobil!! Jävla sigenare!!! Åhhh så arg jag blev!!
Youssef med!! Jag och Nemo tog bussen hem 12,50 och han stannade kvar för att leta upp sigenaren.
Han har hotat han förr så han visste vem det var!
Han skulle hämta Tindra men ringde och sa att jag fick göra de själv...Okej tänkte jag. Sigenaren skulle skjuta han i huvudet! Youssef e ju som han e så han sa bara jaja kom då. Skoj o sitta här och tänka på det!!
Han gick hem till han och ringde på men han var inte där så klart!! men tillsist fick han tag på en släkting och fick sin mobil....Samis ex körde dom hit.
Lagade mat efter en stund. Hamburgare och makaroner. Ända som vi hade hemma som räckte till en till. Nu kollar Sami och Youssef på film. Flickorna har laggt sig och jag sitter här=)
Slutet gott, allting gott!!
måndag 11 februari 2008
Vår!?
Idag gick jag upp med Milli och skickade henne till skolan. Sen somnade jag på soffan igen och vaknade inte förren vid tio. Skönt att få sova länge ibland.
Var ensam hemma då så det var bara till att gå ut med hundarna. Youssef hade åkt in och lämnat Tindra på dagis och sen gått till tandläkaren.
Jag passade på att städa lite. Torka golvet och så.
När Milli kom hem från skolan satte hon sig vid datorn och pratade med Michelle och Daniel på msn.
Kl två tog vi på oss och gick ut och satte oss på gården i solen=) Riktigt vårväder!! Hundarna sprang runt och lekte och jag läste en bok och Milli ritade. Efter en time kom Tindra och Youssef hem och då gick vi in och fikade lite.
Nu har vi precis ätit, pannbiff,potatis, löksås, stekt svamp och lök=) Gott!!
Imorgon är det skola som gäller. Sista veckan åp denna kursen.När man går på komvux här uppe får man inte ha lov så dom har laggt självstudier hela den veckan. Kursen slutar den 23:e och allt ska vara inne till den 27:e. Har en inlämning kvar nu bara=) så skönt. Ska upp på komvux imorgon och skriva ut den jag gjorde i helgen.
Nu sitter Milli med sin matteläxa. och Tindra tittar på bollibumpa. Flickorna fick brev av mormor kicki idag=D så det ska vi svara på i helgen tänkte jag. Nu ska med sätta mig i soffan med. så mätt!!
Här kommer lite foto från nu ikväll=)
och Nemo håller henne sällskap. Milli väntar med=)

Och i hallen!!
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)
















