torsdag 24 juli 2008

Nattgästen!!

Inatt hade vi som sagt nattgäster. Dom sov inne i sovrummet och jag och hundarna sov på soffan. Inget ovanligt!!
Var nere vid sjön en sväng och rastade alla barnen igår=) Dom badade för fullt och hade hur skoj som hellst!
När alla barnen hade somnat så delade vi på en flaska vin=) Gott!! Och sen skulle vi ha pluggat lite men så blev inte fallet!!
Idag när vi vaknade så hoppade hon in i duschen. Jag gick ut med hundarna och gjorde frukost till prinsarna och prinsessorna.
Sen tog vi på oss och gick bort till lekparken en stund innan dom åkte hem. Flickorna och jag har precis spelat spel och nu sitter jag här en snabbis. Ska snart börja på middagen, men vad ska man äta?? Känner inte för något alls när det är så varmt ute :(

Nya bloggen

Ja som ni alla vet så har jag en ny blogg sen ett tag tillbaka.....

Vill ni läsa där så får ni fråga om lösenord!! Och det är inte många som får de. Familjen och dom nära vännerna!! Känner du på dig att du inte är något av dessa till mig så e de inte ens lönt du frågar!!

Denna bloggen dör ut nu!!

onsdag 23 juli 2008

Väntar!

Sitter nu hemma hos Therese inne i Flen. Åkte in med 9 bussen och åt frukost med henne. Så nu sitter jag och väntar på henne medans hon packar. Hon och hennes två små prinsar ska följa med hem och sova hos oss=) Hoppas vädret håller i sig till i morgon så vi kan gå ner till sjön och släppa våra små monster till barn=) Monster är dom när dom träffas. Leker och skriker så hela Flen hör dom=) Gullungar
Vi ska plugga lite och snacka skit!! Tänkte vi skulle börja med grupparbetet och se om vi hinner bli klara med det. Kom ju på igår att jag har det kvar att göra innan medicinskgrundkursen är helt klar. Men de är det sista!! Skönt!!
Nä, nu ska jag gå och röka!!

tisdag 22 juli 2008

Billighetshandling!!

Slapp åka in till Flen idag=) Eva frågade om ja ville ha Emma en stund här och då passade ja på o fråga om dom ville handla till mig=) Lite smart får man vara. hehe Nä men dom skulle ändå in o handla m.m ju så.... Nu ska jag laga mat. Makaroner och köttfärssås är det beställt av Miranda


Bearnaissås 11,00:-
topz 4,90:-

Champinjoner 2st 11,00:-

Ketchup 18,90:-
Rapsolja 15,00:-
Toapapper 29,90:-
Klorin 25:-
Mjölk 9,20:-

Dagens totala utgift blev: 126,50:-

måndag 21 juli 2008

Sakta men säkert!!

Sakta men säkert bytar jag blogg. Nu i början kommer jag använda båda, fast mest den nya ändå=)
Här kommer den iaf!!
http://emmaclin.blogg.se/

söndag 20 juli 2008

Jag!

JAG SKRYTER INTE GÄRNA,
OCH SPELAR INTE KÄND,
MEN JAG ÄR FÖDD TILL STJÄRNA,
OCH KOMMER DÖ SOM EN LEGEND.

Gott!

Idag när vi vaknade så gav jag flickorna frukost och sen lekte dom inne på rummet och jag plockade här hemma lite. Vilket behövdes :( Packade upp väskorna och så.

Sen gick flickorna till Emma o lekte. Då passade jag på att ringa min älskade mormor!!
Ringde Eva och skulle låna klosaxen. Hittar ju inte våra :S Har sådär 5stycken men så är det när man inte lägger dom på sin plats! Hon frågade om jag ville komma ner o dricka lite te=) Klart!!

Efter lite te, kakor och prat blev klockan mycket så vi bestämde oss för att grilla tillsammans=) *saknat* Flickorna stack hem o hämtade tändvätskan och grillkolen för deras var slut. Blev hamburgare, bröd, potatissallad och lite gurka o tomat.

Väl hemma igen satte flickorna o ja oss o tittade på 2 avsnitt på Bert-filmen=) Så 4igår så nu är där bara 2kvar! Sparar dom till i morgon. Nu ska jag tömma diskmaskinen!!

Min darling e i Sverige om 30 min!!!

Fått blommor=)

Igår när Patric var här så var han och Miranda och plockade lite rosor

Sen idag när jag var hos Eva så plockade hon några blommor, luktört, i trädgården till mig=)

Av mamma

http://www.family.se/vi/1072783.htm?ca=12_a

NÅGRA personer som betyder något!

Här kommer en lista över några som påverkar mitt liv!!

Mamma: Min mamma!! Utan dig hade jag gått under för längesen. Du finns där för mig dag som natt. Vet att jag alltid har ditt stöd! Älskar dig!

Mormor: Min mormor, bara min! Du är min förebild här i livet. Utan dig kan jag lika bra lägga mig ner och aldrig mer resa mig. Saknar och älskar dig så jag har stora, djupa sår i mitt hjärta!

Sys: Camilla=) Du är en kämpe i mina ögon!!

Niklas: Min stora lillebror=) Du har blivit vuxen!! Fast i mina ögon kommer du alltid vara den lille pojken som sitter ute bland alla blommor!!

Miranda: Min stora prinsessa. Du har blivit så stor. För snabbt!! Du har alltid så bra saker att säga, speciellt när man är ledsen eller stressad. Vad vore livet utan dig och din syster?!

Tindra: Familjens lilla sessa. Även du börjar bli stor, fast jag ser dig fortfarande som liten. Du är den som ger mest kramar och pussar i denna familjen=) Tack för att jag får låna dig och din syster

Youssef: Älskar dig!!

Mona: Om man ringer dig när man är på dåligt humör, blir man genast glad=) Du lyssnar och dömmer inte!! Tack för att du finns där!

Emma: Gumman!! Så många mil mellan oss men ändå vet jag att det är dig jag kan lita på till 110% Man kan ringa dig dygnet runt och du finns där för en. Kanske borde ta och åka upp till Sundsvall en helg!?

Elin: Tycker om dig starkt gumman!

Jenny: Saknar dig!!

Där finns så oändligt många som kan vara med på denna listan men nu måste jag gå vidare till min städning :( Annars kan jag sitta här och skriva hela dagen

nu klockan 02:03

Dagens låt: Ingen :P
Dagens frisyr: Slarvigt uppsatt i ett diadem
Dagens smink: mascara
Dagens klädsel: svarta byxor och en brun tröja
Dagens händelse: Ingen, än ;)
Dagens planer: städa och tvätta
Dagens vill ha: hem min sambo
Dagens saknad: Mamma och mormor :)
Dagens drog: cola
Dagens finaste: hundarna. Vatt borta från dom så länge ju
Dagens måste: Finns inga måsten i mitt liv
Dagens dricka: coca cola
Dagens köp: Inga än så länge, men mat o sånt sen :)
Dagens mat: äter inte på natten
Dagens sjuka: vet ja inte
Dagens kärlek: familjen¨
Dagens mående: lite trött

Vem är jag?!

FJORTIS
du sminkar dig i minst en kvart på morgonen varje dag ( )
du tupperar håret och andvänder hårspray varje dag ( )
du röker/tjuvröker ( X )
du har mycket "kompisar" som du bara känner på datorn ( )
du andvänder ord som puss, älskar dig m.m irl (x)
du håller nästan alltid på med din mobil ( )
du andvänder ungefär 5 liter parfym varje dag ( )
du brukar andvända lackskor ( )
du lyssnar mest på r'n'b och reggae (x)
du dricker ofta alkohol ( )
du har blivit kallad fjortis ( )
totalt : 3

EMO
du bryr dig inte speciellt mycket om skolan ( ) - Inte förr men nu!
du har nästan alltid svarta kläder (x)
du sminkar dig med kajal/eyeliner (x)
du har svart hår och snedlugg ( )
du har vans eller converse
( )du sitter ensam och lyssnar på din mp3/ipod på rasterna ( )
du lyssnar på band som tokio hotel, mcr, fall out boy, green day m.f ( )
du skär dig ( )
du är aldrig ute på kvällarna. du sitter inne och lyssnar på musik (x) Aldig kan man väl inte säga men....
du har blivit kallad emo ( )
totalt: 3

BITCH
du skriker på folk du inte känner ( )
du ger ofta folk "bitchblickar" (x)
du har någon gång hotat någon (x)
du har någon gång slagit ner någon (x)
du bråkar ofta med folk ( )
du är lättirriterad (x)du är väldigt envis (x) weeii vem är inte de ?
du är alltid den som "vinner" i bråk (x) Beror ju på med vem
du är ofta i slagsmål ( )
du har blivit kallad bitch (x)
totalt: 7

RIKEMANSBARN
du shoppar varje dag ( )
du äger saker från d&g, gucci eller dior (x)
du andvänder aldrig samma kläder 2 gånger samma månad ( )
din garderob är alltid proppfull (x)
du har mer är 5 par skor (x)
dina föräldrar ger dig ofta pengar utan andledning (x)
du får ditt studiebidrag (x)
du har eget bankomatkort (x)
i ditt rum finns både dator och tv (x)
du tackar inte ens när du får pengar längre ( )
du har blivit kallad rikemansbarn (x)
totalt: 8

lördag 19 juli 2008

Första dagen hemma!

Idag vaknade vi vid elva tiden. Skönt att få sova länge idag.
Gav flickorna frukost och sen satte jag mig vid datorn och pratade lite på msn. Patric kom in efter ett tag och vi bestämde att han skulle komma över.
Hoppade in i duschen och gick ner i tvätten innan han kom. Vi stack in till Flen och handlade lite. Behövdes ju!! Tomt överallt:(

Sen hem till oss och lagade mat. Tindra bestämde köttbullar och Patric stuvade makaroner=) Gott!!
Sen hem till han och hämtade hundarna=) Noww som jag har saknat dom!! Gniztra har blivit lite tjock med=) Nemo ser ut som innan tycker jag. Kanske lite större.

Sen hem till oss igen. Patric stannade en stund innan han vände hem igen. Flickorna var ute och lekte en stund och jag pratade med systra min i telefon!

Nu har det varit tjejkväll, pyjamasparty=) Chips, dip, godis och läsk! Flickorna sitter och tittar på Bert. Köpte 2filmer med han idag=) Eller ja, man köpte dom till aftonbladet tror jag det var. Miranda tycker det är jätte skoj!! Dom ska snart i säng. Jag vet att klockan är mycket men det är inte så lätt att ställa om sig när man vatt borta. Klockan är ju 1timme mindre i Marocko!

När vi ´var där nere så skulle jag lägga in lite bilder på mitt usbminne. Det kom upp då att det var fel på det. Shit tänkte jag!!
Kanske bara beror på att jag skrivit de i ett annat program som dom inte har.
Jo, men visst!! Prövade de precis igen. Inget!! Bara bilderna från Marocko e där. Alla andra filer går inte öppna!!
HELVETE!! Allt jag gjort i skolan e borta!! Skulle lämna in en hel kurs nu ju. och dom andra 2 jag har börjat på:( FAN FAN FAN
Finns inte så mycket att göra åt det mer än att göra om ALLT ingen!! Fan hur ska jag nu hinna?!?!

fredag 18 juli 2008

Borta bra men hemma bäst!!

Resan hem började igår klockan tre. Då sa vi hej då till alla där nere och packade in oss i bilen och åkte till flygplatsen.

usch!! Alltid lika jobbigt att säga hej då till dom!! Flickorna tycker inte om när jag e ledsen men det gick inte hindra. Tårarna bara rann!! Speciellt när Houssam, Nordin och Mostaffa inte fick gå längre på flygplatsen. usch!!

Checkade in och fick vänta i 2timmar som man alltid får göra. Flyget tog 1½timme. Sen blev det Mc Donald´s =) Flickorna somnade efter ett tag och jag satt och spelade Game boy hela natten=) frukosten blev på Mc Donald´s. hehe hela tiden där!! Men flickorna fick bestämma så...

10,30 idag flög vi vidare mot Sverige!! Väl nere på marken köpte vi tågbiljetten hem. Hade 40minuter på oss innan det skulle gå så gissa vad vi gjorde?! Åt på Mc Donald´s! Hehe!!

Väl hemma satte vi på oss pyjamas och kröp upp i soffan och såg en film. Nu har sessorna precis laggt sig och jag passade på att kolla lite här på nätet. Trött som en gnu e jag men...

söndag 13 juli 2008

snart!!!

nu ar det inte langt kvar! nu ska vi snart hem till sverige iegn! vilket ska bli bade skont o inte!! saknar ju hundarna och min sang!!!! men sen vet man att de e ett helt ar till man traffar alla har nere!!! usch

sitter o vantar pa att vi ska ata! fisk!!! gott! sen ska jag ner pa marknaden o titta efter en sak!

jaja maten kallar

fredag 4 juli 2008

mitt i natten

ja detta ar mitt i natten. klockan ar tre och alla andra sover, men inte carro som vanligt hihi
dom fick ju internet hemma nu i kvall igen sa da far datanorden carro sitta har lite ju.

hrmm forst nar jag vaknade, forst av alla som vanligt, sag jag att ciggen var slut. gahhh
bara till och vanta pa att nagon hade tid att handla med mig. alla stadade och lagade mat sa det var till att vanta.
nar flickorna vaknade sa at vi tre frukost. röksuget steg till max efter frukosten...precis nar jag skulle be ena kusinen folja med mig sa kallade dom pa mig i koket... fick skala notter...dom kunde ju tagis bort det varma vattnet och skoljt dom forst..dar satt jag i 2timmar....cigg cigg cigg

lagom klar till youssef vaknade klockan 12.30 da han fixade cigg....

faster amina var har idag och bjod pa mat. pasteila med kyckling!!! en av mina favoritratter har nere...sen blev det kott med katrinplommon. gott

efter maten akte vi till en annan marknad. tindra letar fortfarande efter sina skor, alla sager att dom finns men vi hittar inte dom....milli köpte 6st oronhange for 9kr. som hon fick av tandfeen. tindra 2par svarta tights, eller finbyxor som hon sager....sjalv hittade jag inget. inte youssef heller

pa vag till bilen köpte jag frukt. blev sa sugen nar vi gick dar.
2kg svarta vindruvor, 1kg grona vindruvor, 1kg bananer, 2,5kg honungsmelon....mums. sa dar gick iaf 50kr. hrmm vad hade de blitt i sverige??

nar vi kom hem la vi upp allt ett stort fat och alla satte sig inne i ena rummet och at=) gott

imorgon ar det min andra favoritratt har nere. det ar ju fredag sa det ar ratten couscous. ahhh alla gronsaker och sa. det ar hojdpunkten har....fredag!!!

ska kanske klippa mig imorgon med=) hoppas. Imorgon lovar jag lagga upp lite bilder.. tagit jatte fina fran planet pa molnen. ser inte ut som jag tagit dom=) ser ut som ett vykort, jag lovar.

Sov gott!!!

span>

söndag 29 juni 2008

Till Elin!!!!

skulle ju skriva i din blogg men de gick inte! sa jag far skriva har ist

ahh sa ar du inte inne nar vi ar det. hehe

hoppas allt ar bra med er och framforallt vara hundar. vatt pa hundmarknad idag o tittat. fy som vissa hundar ser ut. usch...

nar vi kommer hem far du o jag ta en tjejkvall tycker jag. god mat, vin, bra film m.m! persbrant!!! helt klart!!
eller vad sager du. hehe nice

ni far ha det toppen och halsa patric.
far internet hemma hos farmor nu i vckan som kommer sa vi kan prata mer. puss

lördag 28 juni 2008

hej alla

skulle bara se om ni saknade oss hehe

alla har det bra iaf. fikar pa cafe, ater pa restaurang. bara njuter till maxFlickorna ar nog dom som trivs bast. klarar formedla sig bra och leker med lillkusinen hela dagarna. han ar 10ar sa det ar perfekt

las i resdagboken.star mer dar. ska ga och dricka en banandricka nu pa andra cafeet. alskar dom

söndag 22 juni 2008

Inte många timmar kvar :D Grattis Carro=)=)=)







Nu sitter jag äntligen ner. Precis ätit frukost, lunch och middag. Allt i ett. Inte bra jag vet men har inte haft tid och inte vatt hungrig på hela dagen. Haft annat och göra.
Resväskan är full och ska snart knäppas. Bara tandkrämen, borsten och kammen som ska ner imorgon. Klockan ringer klockan 6.00 och bussen går 7.22.
Kommer inte kunna somna ikväll för jag är så rädd att förova mig :S
Patric har varit här ett bra tag nu i kväll. Pratat lite och hållt mig sällskap=) Skönt och ha någon och prata med så man inte blir nervös=) Rolle körde mig, Gniztra och Patric till han precis. Skulle ha med all mat och så ju. Tusen tack!!!
Nu ska jag sätta mig i soffan och titta lite på tv och försöka komma på om jag glömt något. Viktigast är pass, biljetterna och minutenkortet. Allt annat går att få tag på där nere med :D
Så skönt, har nästan helt glömt bort att jag fyller år i morgon=) 25år. Usch!! Vilken ångest jag haft innan. Usch!! Men ändå skönt att få fira sin födelsedag borta!! I madrid närmare bestämmt=)
Ni kan inte ringa på mitt vanliga nummer. Bara skicka sms men jag kan inte svara :S Men om det är något VIKTIGT så ring på 0732229586
Det är mitt extra nummer. Det samma gäller om ni ska ha tag på Youssef!!
Ni kan följa vår resa på http://www.resdagboken.se/ Resenärer>alias carolinyoussef






lördag 21 juni 2008

Midsommar

Igår var det midsommar som sagt=)


Vi vaknade i lagom tid och efter frukosten så packade Ann-Marie och Rolle ihop sig och körde vidare. Vi gick runt i våra myskläder till eftermiddagen och bara slöade. Läste tidningar och tog det lungt. Sen hoppade Camilla in i duschen och efter var det min tur.

Gick en sväng i lilla Vadsbro och tittade. Mest för att bara komma ut lite. När vi kom tillbaka började vi med maten. Älskar midsommarmat, julmat och påskmat. Hehe samma alltid men gud vad gott det är.

Åt got, drack gott och tog det lungt. Efter jordgubbarna tittade vi på en film och åt chips med dipa=)

Idag när vi vaknade gjorde vi vid oss och körde en sväng till Katrineholm. Sen hem och tog ett bloss. Nu körde Camilla precis:( Så tyst och lungt här är. Min darling är inte hemma ju och flickorna e ute och leker.
Först haft huset fullt med folk och sen nu sitter man här helt ensam. Tror nog jag står ut till på måndagmorgon!?